اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه علیه تروریست های جبهه النصره در غوطه شرقی/ پاکسازی ۴ منطقه در غده سرطانی دمشق + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 13943
  • 06 اسفند 1396 - 18:34
آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه علیه تروریست های جبهه النصره در غوطه شرقی/ پاکسازی ۴ منطقه در غده سرطانی دمشق + نقشه میدانی و تصاویر

عملیات همه جانبه از چندین محور علیه مواضع گروه تروریستی تکفیری جبهه‌النصره در غوطه شرقی دمشق آغاز شد.  از صبح امروز، عملیات گسترده زمینی نیروهای ویژه ارتش سوریه، گارد ریاست جمهوری و دفاع ملی با پشتیبانی جنگنده های روسی، توپخانه و یگان موشکی از چند محور علیه مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در غوطه شرقی دمشق آغاز شد. در […]

عملیات همه جانبه از چندین محور علیه مواضع گروه تروریستی تکفیری جبهه‌النصره در غوطه شرقی دمشق آغاز شد.

 از صبح امروز، عملیات گسترده زمینی نیروهای ویژه ارتش سوریه، گارد ریاست جمهوری و دفاع ملی با پشتیبانی جنگنده های روسی، توپخانه و یگان موشکی از چند محور علیه مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در غوطه شرقی دمشق آغاز شد.

در محور نخست عملیات، نیروهای سوری پیشروی به سمت شهرک « حرستا» را در دستور کار قرار دادند؛ همزمان یگان توپخانه و موشکی مواضع تروریست ها را در شهرک و مزارع « حرستا» و  محله « العجمی» هدف قرار داد.

حضور نیروهای ویژه ارتش سوریه، گارد ریاست جمهوری و دفاع ملی در این عملیات

در جریان درگیری های سنگین در محور نخست، نیروهای سوری چند مجتمع مسکونی را در جنوب شهرک حرستا از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند اما تراکم ساختمان ها و وجود دهها تونل، سرعت پیشروی ها را در این محور کند کرده است.

خبرها از بخش غربی محله « العجمی» هم حاکیست، چند مجتمع مسکونی از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد؛ جنگنده های روسی و سوری برای جلوگیری از کمک رسانی به تروریست ها ، مزارع شرقی شهرک حرستا را به شدت هدف قرار دادند. تاکنون چند انبار سلاح و خودروی نظامی تروریست ها در این حملات منهدم شده است.

در محور دوم، نیروهای سوری از مناطق « الزریقیه و پدافند هوایی ارتش» به سمت مواضع تروریست ها در مناطق « فرزات، النشابیه و حزرما» ( جنوب شرق غوطه شرقی) پیشروی کردند.

صف تانک‌های نیروهای سوری عمل کننده در این محور

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین چند ساعته در محور دوم موفق شدند با عقب راندن عناصر تروریستی، حدود ۲ کیلومتر در عمق پیشروی کنند و ارتفاع « فرزات» و بخش وسیعی از منطقه « حوش الصالحیه» را به کنترل خود در بیاورند. در جریان درگیری ها در این محور حدود ۳۰ تن از عناصر تروریستی جبهه النصره کشته و زخمی شدند.

نیروهای سوری دقایقی قبل در گام دوم عملیات و پس از درگیری های سنگین توانستند با عقب راندن تروریست ها، مناطق « النشابیه و حزرما» را هم به کنترل خود درآورند؛ نیروهای گارد ریاست جمهوری در پاکسازی این مناطق نقش ویژه ای ایفا کردند.

نیروهای سوری در تلاش هستند مواضع خود را در مناطق آزاد شده تثبیت کنند

براساس اعلام منابع میدانی، درگیری های سنگین در حومه  مناطق « حوش الصالحیه، حزرما و النشابیه» ادامه دارد و نیروهای سوری در تلاش هستند مواضع خود را در مناطق آزاد شده تثبیت کنند.

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر، توپخانه ارتش سوریه مواضع تروریست ها را در مناطق « سقبا، کفربطنا، حموریه، جسرین و حرستا» هدف قرار می دهد؛ انهدام اتاق های عملیات، پایگاه ها و انبارهای سلاح تروریست ها در این مناطق در دستور کار قرار دارد.

نیروهای سوری حاضر در عملیات گسترده غوطه شرقی

عناصر تروریستی جبهه النصره هم برای کاهش فشار حملات نیروهای سوری، مرکز شهر دمشق را با بیش از ۱۵ مرتبه هدف قرار دادند و خسارت های زیادی را به مناطق مسکونی وارد کردند؛ آماری از تعداد شهدا و مجروحان این حملات منتشر نشده است.

آماری از تعداد شهدا و مجروحان این حملات منتشر نشده است

یک منبع میدانی  به جنگ روانی رسانه های غربی – عربی – صهیونیستی در خصوص تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق اشاره کرد و گفت: توافق شب گذشته در شورای امنیت ملل مبنی بر برقراری آتش بس در غوطه شرقی، شامل مناطق تحت اشغال گروه تروریستی جبهه النصره نمی شود.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.