اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آزادی کامل «تلعفر» تا ساعاتی دیگر

  • کد خبر : 10925
  • 05 شهریور 1396 - 10:11
آزادی کامل «تلعفر» تا ساعاتی دیگر

منابع میدانی می‌گویند فقط یک محله در شمال شهر تلعفر باقی مانده است که با شکسته‌شدن صفوف دفاعی داعش، آزادی این شهر به زودی اعلام می‌شود. به گزارش اخبار جهادی،منابع میدانی در شهر تلعفر می‌گویند بیشتر شهر «تلعفر» آزاد شده و تنها یک محله در شمال شهر باقی مانده است. خبرنگار وبسایت «الفرات» عراق گزارش […]

منابع میدانی می‌گویند فقط یک محله در شمال شهر تلعفر باقی مانده است که با شکسته‌شدن صفوف دفاعی داعش، آزادی این شهر به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش اخبار جهادی،منابع میدانی در شهر تلعفر می‌گویند بیشتر شهر «تلعفر» آزاد شده و تنها یک محله در شمال شهر باقی مانده است.

خبرنگار وبسایت «الفرات» عراق گزارش کرد که تمام فرماندهان میدانی تأکید کرده‌اند که حدود ۹۵ درصد شهر آزاد شده و تنها محله شمالی «الصناعی» باقی مانده است.

الفرات نوشت: تقریبا دیگر درگیری در شهر وجود ندارد جز در محله شمالی یعنی حی الصناعی. داعشی‌ها به آن محله فرار کرده‌اند.. نیروهای امنیتی در چند ساعت آینده همه نقاط آلوده به داعش را در این محله نیز پاکسازی خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، یگان مهندسی در حال خنثی‌سازی بقایای بمب‌ها و مین‌ها و تله‌های انفجاری داعش در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر است.

یک منبع میدانی به الفرات گفت که «شهر تقریبا از صدای گلوله و جنگ خالی شده و تقریبا هیچ داعشی در شهر نیست [جز در محله شمالی] و منتظریم که آزادی شهر رسما اعلام شود.

همزمان یک منبع عراقی نیز به خبرگزاری رویترز گفته که «نیروهای عراقی در آستانه کنترل کامل بر شهر تلعفر هستند و فقط ۵ درصد از شهر باقی مانده است».

پیشتر مقامات عراق اعلام کرده بودند که آزادسازی شهر تلعفر آسانتر و سریع‌تر از شهر موصل است و تا قبل از عید قربان آزادی این شهر اعلام خواهد شد.

«عرفان حیالی» وزیر دفاع عراق نیز شنبه اعلام کرد که «داعش فروپاشیده و دیگر قادر نیست مقابل نیروهای عراقی دوام بیاورد… اعلام آزادی شهر خیلی نزدیک است و منتظر اعلام آن از طرف فرمانده کل نیروهای مسلح هستیم».

در عین حال، برخی منابع در گفت‌وگو با روزنامه رأی الیوم گفتند که داعش در موصل تاکتیک عقب‌نشینی و دام‌گذاری برای نیروهای عراقی را اجرا کرده بود و بعید نیست با ترک درگیری و عقب نشینی قصد داشته باشد که نیروهای عراقی را غافلگیر کند.

عملیات آزادسازی شهر تلعفر بامداد یکشنبه هفته گذشته با فرمان حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.