اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین پایگاه تروریست‌های داعش در سوریه چگونه پاکسازی می‌شود؟ / سه محور عملیاتی جبهه مقاومت برای آزادی استان دیرالزور + نقشه میدانی عملیات

  • کد خبر : 10860
  • 01 شهریور 1396 - 9:44
آخرین پایگاه تروریست‌های داعش در سوریه چگونه پاکسازی می‌شود؟ / سه محور عملیاتی جبهه مقاومت برای آزادی استان دیرالزور + نقشه میدانی عملیات

با محاصره کامل تروریست ها در شرق حماه و شمال شرق حمص که مساحتی بالغ بر ۸ هزار کیلومتر مربع است، خطوط امداد داعش در مرکز سوریه به طور کامل قطع و عملیات بزرگ جبهه مقاومت از سه محور آغاز می‌شود. به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت هفته گذشته موفق […]

با محاصره کامل تروریست ها در شرق حماه و شمال شرق حمص که مساحتی بالغ بر ۸ هزار کیلومتر مربع است، خطوط امداد داعش در مرکز سوریه به طور کامل قطع و عملیات بزرگ جبهه مقاومت از سه محور آغاز می‌شود.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت هفته گذشته موفق شدند خود را از جنوب منطقه راهبردی اثریا در شمال شرق حماه به ارتفاعات الشاعر در شمال حمص برسانند و عناصر تروریستی داعش را در شرق استان حماه در مساحت ۳ هزار و ۴۰ کیلومتر مربع محاصره کنند.

نیروهای متحد در محور دوم  درصدد هستند خود را از ارتفاع راهبردی ضاهق به شهر السخنه برسانند ( اتصال جنوب استان رقه به شرق استان حمص) تا مرحله دوم محاصره تروریست ها در بخش هایی از شرق حماه و شمال شرق استان حمص تکمیل شود؛ در حال حاضر فاصله با شهر السخنه ۴ کیلومتر است.

با محاصره کامل تروریست ها در شرق استان حماه و شمال شرق استان حمص که مساحتی بالغ بر ۸ هزار کیلومتر مربع است، خطوط امداد رسانی به داعش در مرکز سوریه به طور کامل قطع و عملیات بزرگ جبهه مقاومت از سه محور برای پاکسازی استان دیرالزور آغاز می شود.

در محور نخست، نیروهای متحد از شرق استان رقه به سوی شهر راهبردی « معدان» پیشروی می کنند؛ رسیدن به مرزهای اداری استان دیرالزور و قطع ارتباط تروریست ها از شمال استان دیرالزور با استان رقه و در نهایت حرکت به سمت مرکز استان هدف نهایی در این جبهه است. در این محور فاصله با شهر دیرالزور ۶۰ کیلومتر است.

در محور دوم، نیروهای متحد در حال تثبیت مواضع در حومه شرقی شهر السخنه ( شرق استان حمص) هستند و پس از تکمیل عملیات در این بخش به سوی استان دیرالزور حرکت می کنند؛ در این محور نیروهای عملیاتی پس از ورود به مرزهای اداری استان دیرالزور به سمت منطقه « الشولا» ( حدفاصل شهر السخنه و دیرالزور) پیشروی می کنند تا راه برای عقب راندن تروریست ها تا شهر دیرالزور باز شود.

باید توجه داشت با رسیدن نیروهای متحد به شهر دیرالزور از محور دوم، تروریست های داعش  در شرق سوریه به دو تکه تقسیم می شود و ارتباط آنان با استان های حمص و رقه به طور کامل قطع می شود. در این محور نیروهای جبهه مقاومت با شهر دیرالزور ۱۰۵ کیلومتر فاصله دارند.

الحمیمه در جنوب شرق استان حمص محور سوم عملیات نیروهای جبهه مقاومت برای پیشروی به سوی شهر دیرالزور به شمار می آید؛ در این محور کنترل بر  منطقه « ایستگاه پمپاژ»  در جنوب غرب استان دیرالزور هدف نخست است.

در مرحله دوم عملیات، نیروهای متحد در تلاش هستند به سوی شهر راهبردی البوکمال پیشروی کنند تا ارتباط تروریست های داعش از جنوب با مرکز استان قطع شود. موفقیت در این محور همچنین به معنای قطع ارتباط تروریست ها با استان حمص و مرزهای مشترک با عراق است. فاصله نیروهای متحد در این محور از حومه منطقه الحمیمه با شهر راهبردی البوکمال حدود ۱۰۰ کیلومتر است.

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.