اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اعترافات ۲ داعشی بازداشت‌شده در اربیل عراق

  • کد خبر : 10791
  • 29 مرداد 1396 - 19:19
اعترافات ۲ داعشی بازداشت‌شده در اربیل عراق

۲ داعشی بازداشت شده در اربیل عراق به بیان چگونگی پیوستن خود به داعش در موصل و برخی افشاگری‌ها درباره این گروه تروریستی پرداختند. به گزارش اخبار جهادی،خبرنگار روزنامه «الأنباء» کویت در جریان بازدید از منطقه کردستان عراق از یکی از مقرهای امنیتی در اربیل بازدید کرده و گفت‌وگویی را با دو تن از داعشی‌های […]

۲ داعشی بازداشت شده در اربیل عراق به بیان چگونگی پیوستن خود به داعش در موصل و برخی افشاگری‌ها درباره این گروه تروریستی پرداختند.

به گزارش اخبار جهادی،خبرنگار روزنامه «الأنباء» کویت در جریان بازدید از منطقه کردستان عراق از یکی از مقرهای امنیتی در اربیل بازدید کرده و گفت‌وگویی را با دو تن از داعشی‌های بازداشت شده انجام داده است.

یکی از این داعشی‌ها با نام «جنید» ترکمانی است که در منطقه تلعفر در غرب موصل بوده و پس از سقوط موصل، خود را تسلیم کرده است.

وی می‌گوید که در سال ۲۰۱۵ پس از ورود داعش به موصل به این گروه پیوسته است و انگیزه اصلی او از پیوستن به داعش نیز پول است و از طریق خویشاوندان خود که عضو این گروه تروریستی بوده‌اند، جذب داعش شده است و در ابتدا به عنوان هدیه از ابوبکر بغدادی سرکرده داعش ۵۰۰ هزار دینار عراقی دریافت کرده است.

وی افزود که اکثر افراد مسلحی که با آنها بودند ترکمانی بودند و او در زمینه حفر خندق‌هایی که داعش همزمان با آغاز حملات ائتلاف بین‌المللی شروع کرده بود، فعالیت داشته است.

جنید همچنین گفت که داعش دختران جوان ایزدی را بازداشت و آنها را به فرماندهان این گروه تحویل می‌داد که به تملک فرماندهان لشگر و یا شیوخ درمی‌آمدند.

به گفته وی عراقی‌های منتسب به داعش از افسران ارشد ارتش سابق عراق به خصوص خلبانان و مهندسان فنی هستند .

وی اشاره کرد که بخش زیادی از سلاح‌های مورد استفاده داعش در موصل از جمله تانک، توپخانه و دیگر سلاح‌ها به سوریه انتقال داده شد.

جنید همچنین گفت که تصمیم داعش این بود که پس از موصل به سمت همه بلاد مسلمانان از جمله جزیره العرب، بلاد فارس و بلاد رم حرکت کند.

وی درباره مکان حضور ابوبکر بغدادی نیز اظهار داشت که بغدادی در عراق نبود و از راه دور بر همه امور نظارت داشت.

داعشی دیگر «وحید» نام دارد که از اهالی «بادوش» وابسته به موصل است و می‌گوید که پس از آزادسازی موصل خود را تسلیم نیروهای پیشمرگه کرده است.

وحید می‌گوید که در آشپزخانه کار می‌کرده و برای نظامیان داعشی از گردان ابومصعب الزرقاوی در ولایت نینوی که تعدادشان ۱۷۰ فرد مسلح بود، غذا تهیه می‌کردند.

وی نیز همانند جنید به دلیل نیاز مالی به داعش پیوسته و هر ماه ۵ دلار دریافت می‌کرده است.

به گفته وحید استفاده از تلفن همراه در ایام نبرد آزادسازی موصل ممنوع بوده و هر کس از تلفن همراه استفاده می‌کرد، با مجازات اعدام مواجه می‌شد.

وی افزود که داعش مواد غذایی را برای افراد مسلح خود ذخیره می‌کرد و مردم موصل با کمبود مواد غذایی مواجه بودند و تا آب شرب هم کم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.