اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز عملیات گسترده لبنان علیه گروهک داعش در مرز با سوریه

  • کد خبر : 10757
  • 28 مرداد 1396 - 9:42
آغاز عملیات گسترده لبنان علیه گروهک داعش در مرز با سوریه

مقاومت لبنان عملیات خود علیه گروهک داعش را با عنوان «و ان عدتم، عدنا» آغاز کرد؛ همزمان عملیات ارتش سوریه نیز در قلمون غربی برای قطع کردن خطوط امدادی داعش شروع شد. به گزارش اخبار جهادی، در ساعات اولیه بامداد شنبه (امروز/۲۸ مرداد) ارتش لبنان، سوریه و حزب‌الله عملیات نظامی گسترده‌ای در ارتفاعات شرقی لبنان […]

مقاومت لبنان عملیات خود علیه گروهک داعش را با عنوان «و ان عدتم، عدنا» آغاز کرد؛ همزمان عملیات ارتش سوریه نیز در قلمون غربی برای قطع کردن خطوط امدادی داعش شروع شد.

به گزارش اخبار جهادی، در ساعات اولیه بامداد شنبه (امروز/۲۸ مرداد) ارتش لبنان، سوریه و حزب‌الله عملیات نظامی گسترده‌ای در ارتفاعات شرقی لبنان : «رأس بعبک، القاع»؛ و ارتفاعات قاره و الجراجیر در سوریه علیه گروهک داعش را آغاز کردند.

بر اساس گزارش «الاخبار»، هماهنگی میان دو طرف اگرچه رسما اعلام نشده اما در میدان؛ قابل مشاهده است و آغاز همزمان این عملیات در سوریه و لبنان یکی از شاخص‌های آن است.

مقاومت اسلامی لبنان، عنوان این عملیات را « و إن عدتم عدنا» اعلام و افزوده است عملیات مذکور با ارتش سوریه در قلمون غربی علیه داعش آغاز شده است.

مقاومت لبنان در ادامه اعلام کرد عملیات یاد شده در محورهای شمالی، شرقی و جنوبی در ارتفاعات قلمون غربی آغاز شد.

«جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان نیز همزمان آغاز عملیات «فجر الجرود» را در ارتفاعات شرقی این کشور اعلام کرد.

وبگاه «العهد» اعلام کرد «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به وزارت دفاع این کشور آمده تا از نزدیک در جریان عملیات فجر‌الجرود قرار گیرد.

میشل عون و جوف عون در وزارت دفاع لبنان

ارتش لبنان طی ساعت‌های گذشت، مواضع داعش را در ارتفاعات رأس بعلبک به صورت متوالی هدف قرار گرفت.

شبکه «المیادین» اعلام کرد تعداد تروریست‌های داعش در رأس‌بعلبک و القاع حدود ۱۰۰۰ نفر است.

روزنامه «الاخبار» در گزارشی در این باره نوشت: این آخرین مرحله آزادسازی ارتفاعات شرقی (لبنان) و پایان دادن  به حضور ترویست‌هایی است که نظامیان لبنانی را ربودند، آنها را سر بریدند، خودروهای بمب‌گذاری شده و انتحاری‌ها را به هرمل، القاع، الضاحیه و غیره فرستادند؛ با این عملیات، عملیات‌های گذشته مقاومت برای آزادسازی ارتفاعات تکمیل می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است : همزمان ارتش سوریه عملیات خود را علیه گروهک داعش (در قلمون غربی) آغاز کرد تا با در دست گرفتن کنترل برخی ارتفاعات، خطوط امدادی داعش را قطع کنند.

الاخبار تصریح کرد بر اساس اطلاعات، مقاومت لبنان و ارتش سوریه دیروز موفق شدند بر تعدادی از ارتفاعات میان مرز دو کشور مسلط شوند که از جمله آنها «شعبه المحبس الأولى، حرف وادی الدب، شعبه یونس، حرف الحشیشات و قرنه الحشیشات» است و تاثیر مثبتی بر پیشروی ارتش لبنان که اکنون بر ارتفاعات «ضهر الخنزیر، حقاب خزعل و المنصرم» تمرکز دارد، خواهد داشت.

در حالی که مقاومت و ارتش سوریه از ساعات اولیه امروز برای پیشروی گسترده مُصِر هستند، بخش مهمی از آن را دیروز انجام دادند و این نیروها موفق شدند اِشراف آتش‌باری خوبی در گذرگاه «الزمرانی» به دست آورند که مسیری حیاتی برای گروهک داعش در مرز سوریه و لبنان است.

ارتش لبنان در تلاش برای آگاه شدن از سرنوشت نظامیانی که توسط داعش ربوده شده‌اند، روزهای پنجشنبه و جمعه دو میانجی فرستاد اما موضع فرماندهی داعش و نظریات مختلف، باعث لغو شدن این مذاکرات قبل از شروع آن شد.

الاخبار در ادامه به نقل از منابع آگاه نوشت احتمالا مذاکرات با شروع نبرد آغاز شد، بعد از اینکه گروهک داعش خواهد فهمید فقط دو راه دارد: یا مذاکره یا مرگ.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.