اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تسویه حساب قطر و عربستان در خاک سوریه؛ چه مناطقی از ادلب در اشغال تروریست‌های جبهه النصره و احرارالشام است؟ + عکس و نقشه میدانی

  • کد خبر : 10374
  • 13 مرداد 1396 - 13:56
تسویه حساب قطر و عربستان در خاک سوریه؛ چه مناطقی از ادلب در اشغال تروریست‌های جبهه النصره و احرارالشام است؟ + عکس و نقشه میدانی

در حال حاضر، درگیری‌ها در استان ادلب میان اعضای تشکیل‌دهنده ائتلاف تروریستی جیش الفتح در جریان است. به گزارش اخبار جهادی،رژیم های قطر و عربستان پس از تشدید تنش ها و قطع ارتباط دیپلماتیک با یکدیگر، دامنه تسویه حساب های سیاسی خود را به میدان نبرد آوردند و وزن کشی را در خاک سوریه در […]

در حال حاضر، درگیری‌ها در استان ادلب میان اعضای تشکیل‌دهنده ائتلاف تروریستی جیش الفتح در جریان است.

به گزارش اخبار جهادی،رژیم های قطر و عربستان پس از تشدید تنش ها و قطع ارتباط دیپلماتیک با یکدیگر، دامنه تسویه حساب های سیاسی خود را به میدان نبرد آوردند و وزن کشی را در خاک سوریه در دستور کار قرار داده اند.

اگر از درگیری های موقت ماه های گذشته تروریست های مورد حمایت قطر و عربستان در مناطق مرزی مشترک لبنان و سوریه که منجر به کشته شدن دهها تروریست و چند سرکرده سرشناس دو طرف شد، بگذریم، حالا دامنه زد و خوردهای تروریست ها با یکدیگر به استان ادلب، مرکز تجمع گروه های تروریستی در سوریه کشیده شده است.

در حال حاضر، درگیری ها در استان ادلب میان اعضای تشکیل دهنده ائتلاف تروریستی جیش الفتح در جریان است؛ اسفند ماه سال ۹۴ با الحاق گروه های تروریستی جبهه النصره ( تحریر الشام)، احرار الشام، جندالاقصی، لواء الحق، فیلق الشام، جیش السنه، اجناد الشام، ائتلاف تروریستی جیش الفتح تشکیل شد.

* قابل ذکر است اواسط سال ۹۵ گروه تروریستی جندالاقصی از ائتلاف جیش الفتح خارج و با گروه تروریستی داعش بیعت کرد. از سویی دیگر با افزایش تنش ها، دولت ترکیه از کشور قطر در مقابل رژیم آل سعود حمایت کرد.

استان ادلب، مرکز تجمع عناصر تروریستی قبل از اختلاف قطر و عربستان

عربستان، قطر و ترکیه در دو سال گذشته به صورت مستقیم از این ائتلاف تروریستی حمایت می کردند اما اختلاف میان این سه کشور، بیش از ده هزار تروریست تشکیل دهنده این ائتلاف را به جان یکدیگر انداخت و آنان به دستور حامیان خود برای تسلط بر استان ادلب وارد عمل شدند.

گروه تروریستی احرار الشام به دستور ترکیه و قطر از یک سو وارد میدان شد و در مقابل گروه تروریستی جبهه النصره ( تحریر الشام) با دستور رژیم سعودی تلاش کرد مناطق بیشتری از استان ادلب را به اشغال خود در آورد.

باید توجه داشت گروه های تروریستی درگیر در استان ادلب سوریه، راهبرد ترور را هم در دستور کار قرار دادند و اواخر خرداد ماه سال گذشته، « عبدالله المحیسنی» مفتی سعودی و سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره در ترور نافرجام از مرگ گریخت و جان سالم به در برد.

با ادامه درگیری ها میان گروه تروریستی جبهه النصره ( تحریرالشام) و گروه تروریستی احرار الشام، آخرین وضعیت میدانی استان ادلب سوریه تا لحظه تنظیم این گزارش به شرح ذیل است:

استان ادلب، مرکز تجمع عناصر تروریستی پس از اختلاف قطر و عربستان

شهرهای مهمی از جمله « سرمدا، جسر الشغور، سرمین، سراقب، سلقین، حارم و الدانا» در اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره هستند و البته سایر مناطق شمالی استان ادلب هم تحت نفوذ این گروه تروریستی ( تحریر الشام) است.

شهرهای « ادلب، کف نبل، اتارب، جبل الزاویه، معره النعمان» در اشغال عناصر تروریستی احرار الشام است. تسلط گروه تروریستی جبهه النصره به مناطق شمالی و مرزی استان ادلب باعث شده ترکیه به همین بهانه درصدد لشکرکشی مجدد به سوریه باشد.

با وجود این که در روزهای گذشته تا حدودی از میزان درگیری ها کاسته شده اما باید منتظر ماند و دید آیا دامنه درگیری های تروریست ها همزمان با اختلاف کشورهای حامی به سایر مناطق سوریه از جمله استان دمشق، قنیطره، جنوب غرب استان حلب و شمال استان حماه هم کشیده می شود یا خیر.

به گزارش مشرق، اختلاف میان دوحه و ریاض، ائتلاف تروریستی جیش الفتح را تا مرز کامل فروپاشی پیش برده و ادامه این روند علاوه بر میدان سیاست در میدان نبرد هم یک امتیاز قابل توجه برای جبهه مقاومت است چرا که این مسئله در آینده نه چندان دور حداقل می تواند منجر به شکسته شدن محاصره دو شهرک « الفوعه و کفریا» در استان ادلب شود.

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.