اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین خبرها از جبهه موصل/ تغییر استراتژی نبرد و پیشروی آرام در مناطق

  • کد خبر : 7879
  • 25 فروردین 1396 - 13:18
آخرین خبرها از جبهه موصل/ تغییر استراتژی نبرد و پیشروی آرام در مناطق

نیروهای عراقی برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان و نابودی زیرساخت‌ها اقدام به تغییر استراتژی درگیری‌ها کرده‌اند اما تروریست‌های داعش نیز از موقعیت جغرافیایی شهر کمال استفاده را می‌برند. به گزارش اخبار جهادی طی روزهای گذشته عملیات آزادسازی موصل روند آرامی را پشت سر گذاشته و با این حال سه منطقه «المغرب»، «الیرموک» و «المطاحن» […]

نیروهای عراقی برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان و نابودی زیرساخت‌ها اقدام به تغییر استراتژی درگیری‌ها کرده‌اند اما تروریست‌های داعش نیز از موقعیت جغرافیایی شهر کمال استفاده را می‌برند.

به گزارش اخبار جهادی طی روزهای گذشته عملیات آزادسازی موصل روند آرامی را پشت سر گذاشته و با این حال سه منطقه «المغرب»، «الیرموک» و «المطاحن» به دست نیروهای عراقی افتاده است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، کماکان نیروهای عراقی پس از گذشت دو هفته از ورود به منطقه «الموصل القدیمه» هنوز موفق به آزادسازی این منطقه نشده‌اند و مقاومت داعش پیچیده و سخت گزارش می‌شود.

تغییر استراتژی

«علی المتیونی» عضو کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان عراق در این باره گفته است که در پی فاجعه رخ داده در منطقه «الموصل الجدیده» استراتژی کاهش بمباران‌های هوایی و پیشروی آرام در داخل محله‌های مسکونی و استفاده از سلاح سبک در دستور کار قرار گرفته است تا میزان تلفات غیر نظامیان و تخریب زیربناها به حداقل کاهش یابد.

در تاریخ ۳ فروردین گذشته در بمباران هوایی آمریکا و هدف قرار گرفتن دو خودوری انتحاری داعش، شش منزل مسکونی به طور کامل تخریب شد که کشته شدن ۳۲۰ الی ۵۰۰ غیر نظامی را در پی داشت.

این نماینده پارلمان می‌افزاید: تروریست‌های داعش موفق شده‌اند از طریق هدف قرار دادن نیروهای عراقی با تک تیراندازها و حملات موشکی استراتژی جنگ را تغییر دهند. اما درگیری‌های بخش غربی در طی هفته‌های پیش‌ رو پایان خواهد یافت.

در تازه‌ترین خبر نیز گزارش شده است که نیروهای عراقی درگیری سنگینی را در محله «الموصل القدیمه» را از صبح امروز (جمعه) آغاز کرده‌اند.


غرب موصل/ ابعاد اصلی تصویر  

استراتژی داعش

«خلیل النعیمی» سرهنگ بازنشسته ارتش عراق به آناتولی گفت: تروریست‌های داعش برای کاهش سرعت پیشروی نیروهای عراقی از راههای مختلفی بهره می‌برند که مهم‌ترین آن‌ها استفاده از تک تیراندازها و حملات موشکی و خودروهای انتحاری است و این استراتژی به خصوص پس از کاهش حملات هوایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته وی،تک تیرانداز‌های داعش تعدادشان کم نیست و نیروهای پلیس فدرال به طور کلی متوقف شده‌اند و تحرکی ندارند و لشگر نهم زرهی ارتش نیز تقریبا متوقف شده است و تنها نیروهای مبارزه با تروریسم مانده‌اند که به سختی در خیابان‌ها با داعش درگیر هستند.

بخش غربی موصل به نسبت بخش شرقی مساحت کمتری دارد اما وجود خیابان‌ها و محله‌های باریک و پیچ در پیچ کار را برای نیروهای عراقی دشوار کرده است و خودروهای نظامی نمی‌توانند وارد این کوچه‌ها شوند و نیروها هم محض ورود مورد هدف قرار می‌گیرند.

عملیات تلعفر

اما در جبهه غرب استان نینوی و منطقه «تلعفر» که نیروهای الحشد الشعبی در آن حضور دارند، هنوز فرمان آغاز عملیات برای ورود به شهر آغاز نشده و نیروهای الحشد الشعبی که ماههاست داعش را در داخل شهر محاصره کرده‌اند منتظر فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح (حیدر العبادی) هستند.

«کمال السعدی» از فرماندهان الحشد الشعبی در این باره به خبرگزاری آناتولی گفت: منطقه تلعفر کاملا با محله‌های غربی موصل تفاوت دارد و هم تعداد غیر نظامیان در آن کم است و هم میدان درگیری خوبی دارد؛ اما تروریست‌های داعش نمی‌توانند از منطقه عقب‌نشینی کنند و از این رو درگیری‌ها دشوار خواهد بود.

 منبع:فارس

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.