اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

موج‌سواری داعش بر سد فرات/ تروریست‌ها به‌دنبال وقت‌کشی در نبرد رقه

  • کد خبر : 7837
  • 23 فروردین 1396 - 17:06
موج‌سواری داعش بر سد فرات/ تروریست‌ها به‌دنبال وقت‌کشی در نبرد رقه

در حالی که نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حال پیشروی به‌سمت رقه هستند، داعش تلاش دارد نبرد رقه را تا زمان رسیدن تجهیزات دفاعی به تأخیر بیندازد.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه الاخبار، در حالی که نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حال پیشروی به‌سمت رقه هستند، داعش تلاش دارد با استفاده از برگ برنده […]

در حالی که نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حال پیشروی به‌سمت رقه هستند، داعش تلاش دارد نبرد رقه را تا زمان رسیدن تجهیزات دفاعی به تأخیر بیندازد.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه الاخبار، در حالی که نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حال پیشروی به‌سمت رقه هستند، داعش تلاش دارد با استفاده از برگ برنده سد فرات نبرد رقه را تا زمان رسیدن تجهیزات دفاعی به تأخیر بیندازد.

نکته قابل توجه اینکه در این شرایط واشنگتن با حرکت در دو مسیر جداگانه در تلاش برای تعامل با تحولات سوریه است به این ترتیب که در پی حمله موشکی به پایگاه الشعیرات، همزمان با شدت بخشیدن به اظهارات خود علیه مسکو، دمشق و تهران، سرگرم تقویت نیروهای خود در شمال سوریه و مدیریت عملیات نیروهای سوریه دموکراتیک در ارتباط با نبرد رقه است.

در مقابل اظهارات آمریکایی مبنی بر کاهش حملات هوایی علیه داعش به‌عنوان نوعی اقدام پیشگیرانه به‌منظور تأمین امنیت نیروهای خود در سوریه و جلوگیری از احتمال عملیات انتقام‌جویانه واشنگتن از طریق کردستان عراق حجم تجهیزات توپخانه‌ای خود در اطراف رقه را افزایش داده است.

الطبقه خط مقدم دفاع داعش از محل استقرار خود در رقه

در این میان داعش شهر الطبقه را خط اول دفاع از محل استقرار خود در سوریه یا همان رقه می‌داند در نتیجه در تلاش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای سوریه دموکراتیک ( قسد) به‌سمت این شهر است و با حملات خود تلاش دارد تا زمان تکمیل تجهیزات دفاعی خود در رقه، وقت‌کشی کند زیرا می‌داند زمان در رسیدن نیروهای قسد به رقه عنصر مهمی به شمار می‌آید.

برخی منابع پیش‌بینی کرده‌اند، داعش در به تأخیر انداختن نبرد رقه تا اول ماه می آینده (نیمه اردیبهشت) موفق شود، زیرا سد فرات به‌مثابه برگی برنده در اختیار آن است و یکی از مهم‌ترین دلایل تأخیر در نبرد رقه به شمار می‌آید.

از سوی دیگر باید در نظر داشت نیروهای قسد برای رسیدن به حومه جنوبی رقه ابتدا باید شهر الطبقه و نیز سد فرات و سپس شهرک المنصوره را به‌طور کامل تحت کنترل خود در آورند حال آنکه تحقق این اهداف چند هفته طول می‌کشد به این معنی که نبرد رقه تا حدود یک ماه دیگر به تأخیر می‌افتد.

منبع:تسنیم

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.