اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

افشای طرح آمریکا و متحدانش در جنوب سوریه / چرا تروریست‌ها برای اشغال «المنشیه» خود را به آب و آتش زده‌اند + نقشه‌ها

  • کد خبر : 7824
  • 22 فروردین 1396 - 15:15
افشای طرح آمریکا و متحدانش در جنوب سوریه / چرا تروریست‌ها برای اشغال «المنشیه» خود را به آب و آتش زده‌اند + نقشه‌ها

شکست‌های پیاپی به گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه تحمیل شده است،‌گروه‌هایی که با تمام توان و امکانات خود برای اشغال شهر «درعا» با تمرکز بر محله «المنشیه» همزمان با افشای توطئه جدید آل سعود، صهیونیست‌ها،‌اردن و آمریکا تلاش می‌کنند. به گزارش اخبار جهادی سه گروه تروریستی مطرح به نام‌های «جبهه النصره، أحرار الشام و أکناف […]

شکست‌های پیاپی به گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه تحمیل شده است،‌گروه‌هایی که با تمام توان و امکانات خود برای اشغال شهر «درعا» با تمرکز بر محله «المنشیه» همزمان با افشای توطئه جدید آل سعود، صهیونیست‌ها،‌اردن و آمریکا تلاش می‌کنند.

به گزارش اخبار جهادی سه گروه تروریستی مطرح به نام‌های «جبهه النصره، أحرار الشام و أکناف بیت المقدس» نبرد ادعایی خود با عنوان «الموت و لا المذله» را روز یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵( ۱۲۲ فوریه ۲۰۱۷ آغاز کردند و از تشکیل اتاق عملیات مشترک با عنوان ادعایی «البنیان المرصوص» خبر دادند و هدف خود را اشغال شهر «درعا» اعلام کردند که نقطه شروع اشغال آن،‌سیطره بر محله استراتژیک «المنشیه» است که نقطه اتکایی درعا در جنوب غربی آن را تشکیل می‌دهد.

از ابتدای این نبرد ادعایی، پنج موج حمله به این محله صورت گرفته است که آخرین آن یورش بامداد شنبه هشتم آوریل ۲۰۱۷ (۱۹ فروردین ۹۶) این گروه‌های تروریستی بود که آنها یک خودروی بمب‌گذاری شده را در جنوب المنشیه منفجر کردند و تنها توانستند بر برخی ساختمان‌های مسکونی مسلط شوند، اما ارتش سوریه بلافاصله با یک پاتک بزرگ و با حمایت یگان  توپخانه و نیروی هوایی این حمله را مهار کرد که در نتیجه آن بیش از ۸۰ تروریست از جمله سرکرده نظامی اتاق عملیات تروریست‌ها(البنیان المرصوص) و چند سرکرده سعودی و اردنی آنها به هلاکت رسیدند.

گروه‌های تروریستی تلاش کردند حمله اخیر خود را یک پیروزی بزرگ القا کنند تا بر شکست‌های بزرگ خود سرپوش بگذارند، آنها ادعا کردند که چند ایست بازرسی ارتش را به سیطره خود درآورده و چند سرباز ارتش را اسیر کرده و تنها چند متر با سیطره بر محله المنشیه فاصله دارند،‌اما اطلاعات میدانی تاکید می‌کند که ارتش ابتکار عمل را در دست گرفته و این حمله تروریستی را کاملا مهار کرده است.

اطلاعات موجود به این اشاره می‌کند که سلاح و تروریست‌های تکفیری از روستایی در نزدیکی شهر «الرمثا» اردن به سمت جاده «السد» و از آنجا به روستای «نصیب» در شرق «درعا» و «طفس»‌در سمت شمال غربی آن وارد می‌شوند، دو روستایی که تروریست‌ها حملاتشان را از آن دو نقطه به مواضع ارتش در المنشیه آغاز می‌کنند.

دلایل اهمیت محله «المنشیه»

۱- این محله گذرگاه ورود به شهر «درعا» از سمت جنوبی غربی قلمداد می‌شود،‌ در صورت سیطره گروه‌های تروریستی بر آن، سکویی برای هدف قرار گرفتن تمام محله‌های تحت کنترل دولت سوریه و حملات موشکی تکفیری‌ها به آن خواهد شد.

۲- المنشیه به خاطر مشرف بودن بر وادی «الزیدی» حد فاصل محله‌های «درعاالمحطه» و «درعاالبلد» و نیز اشراف بر جاده مواصلاتی درعا البلد سوریه و «الرمثا» در اردن،‌ موقعیت استراتژیک دارد، الرمثا در سه کیلومتری مرز اردن و سوریه قرار دارد.

۳- شکست تمام تلاش‌های تروریست‌ها در حمله یا سیطره بر المنشیه با وجود حملات تکراری بر  اهمیت آن افزوده است، به طوری که ارتش سوریه طی دو سال اخیر بیش از پنج یورش گسترده گروه‌های تکفیری برای اشغال این محله را دفع کرده است که اولین آن سال ۲۰۱۵ با عنوان ادعایی توفان جنوب(عاصفه الجنوب) آغاز شد و اتاق الموک با نظارت آمریکا، فرانسه و اردن این یورش تروریست‌ها را مدیریت می‌کرد و آخرین نبرد تروریست‌ها هم با عنوان ادعایی «الموت و لا  المذله» اخیرا انجام شد که خسارت‌ها و تلفات سنگینی به آنها وارد کرد .

تحولات میدانی اخیر با تحرکات سیاسی رژیم‌های اردن، آل سعود و رژیم صهیونیستی با نظارت آمریکا برای ایجاد منطقه حائل در جنوب سوریه همراه شده است به طوری که گزارش‌ها به این اشاره می‌کند که طرح منطقه حائل را شاه اردن و نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در جریان سفر اخیرشان به واشنگتن و دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مطرح کردند که پیش از تصدی ریاست جمهوری قول ایجاد منطقه امن به زعم خود را به دیگر حامیان گروه‌های تروریستی داده بود و البته از رژیم‌های مرتجع عرب حاشیه خلیج فارس هم خواسته بود هزینه‌های مالی این طرح را به آمریکا بپردازند. نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم از تلاش خود برای ایجاد منطقه حائل در جنوب سوریه داده که روزنامه هاآرتص مدعی شده است هدف نتانیاهو این است که ایران و حزب الله جای پایی در این منطقه نداشته باشند.

تلاش‌های برای ایجاد منطقه حائل در جنوب سوریه با نظارت آمریکا را گزارش‌هایی تقویت کرده است که اخیرا از ورود زره‌پوش‌های آمریکایی به منطقه «المفرق» در مرزهای اردن و سوریه خبر داده است که مقابل شهر درعا قرار دارد و نیز استقرار نیروهای ویژه اردن و آمریکا در نقاط مختلف مرزی با سوریه بوده است.

منبع:تسنیم

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.