اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تفاوت عملیات هوایی روسیه در حلب با عملیات هوایی آمریکا در موصل!

  • کد خبر : 7727
  • 13 فروردین 1396 - 16:02
تفاوت عملیات هوایی روسیه در حلب با عملیات هوایی آمریکا در موصل!

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد اظهارات “سخیف” وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در توجیه کشتار دسته جمعی غیرنظامیان در حمله هوایی آمریکا به موصل، نشان دهنده سطح واقعی برنامه ریزی عملیات آنهاست.  ایگور کوناشنیکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره به خبرنگاران گفت: تصریحات سخیف نمایندگان پنتاگون در توجیه کشته شدن شمار زیادی […]

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد اظهارات “سخیف” وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در توجیه کشتار دسته جمعی غیرنظامیان در حمله هوایی آمریکا به موصل، نشان دهنده سطح واقعی برنامه ریزی عملیات آنهاست.
 ایگور کوناشنیکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره به خبرنگاران گفت: تصریحات سخیف نمایندگان پنتاگون در توجیه کشته شدن شمار زیادی از غیر نظامیان در حمله آمریکا به موصل، نشان دهنده سطح واقعی برنامه ریزی برای عملیات و اولویت ادعایی بمب های “هوشمند” آمریکاست.
کوناشینکف خاطرنشان کرد: جوزف سکروکا سخنگوی ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا به روزنامه نگاران اعلام کرده بود که موضوع انتشار علنی فایل ویدئویی گروگان گرفته شدن غیرنظامیان توسط داعش در ساختمانی در غرب موصل با هدف تحریک ائتلاف بین المللی برای حمله به این منطقه بررسی خواهد شد.
کوناشینکوف افزود: اظهارات سخیف پنتاگون سؤالاتی درباره دلیل توجیه حمله ائتلاف به ساختمان هایی که غیرنظامیان در آنها حضور دارند مطرح می کند. این در حالی است که ائتلاف هر گونه اقدام تحریک آمیز از سوی داعش در موصل را انکار می کند.
کوناشینکوف همچنین تصریح کرد: برای آزادسازی حلب، به هیچ عنوان از هواپیماهای نیروی هوایی روسیه استفاده نشد. بلکه به طور گسترده ای، ایجاد گذرگاه های انسانی و ارائه کمک به غیرنظامیان در دستور کار قرار گرفت. اما ائتلاف بین المللی به گفته سخنگوی آن، حتی با وجود کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان، نمی خواهد عقب نشینی کند.
وی افزود: نمی توان در عملیات نیروی هوایی آمریکا در موصل، از جنبه های انسانی سخن گفت.
کوناشینکوف تأکید کرد: میان شیوه عملیات هواپیماهای روسی در حلب و جنگنده های آمریکایی در موصل تفاوت وجود دارد. زیرا در حلب از هواپیما استفاده نشد بلکه تمرکز اصلی بر جنبه انسانی بود.
سخنگوی وزارت  دفاع روسیه در وضعیت کنونی، باید این سؤال اصلی را مطرح کرد که انگیزه فرماندهی نیروهای آمریکا از سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی تروریست ها و جلوگیری از انتشار آن در افکار عمومی چیست؟
منبع:العالم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.