اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نقشه داعش برای به شهادت رساندن شیعیان اندونزی

  • کد خبر : 4847
  • 24 شهریور 1395 - 12:38

به گزارش اخبار جهادی در تحقیقات پلیس اندونزی از یکی از عناصر و مبلغین فعال گروه تروریستی تکفیری داعش در این کشور که سال گذشته میلادی توسط نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شده بود و اکنون دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در حال برگزاری است، مشخص شد این گروه تروریستی با همکاری عناصرداخلی خود در صدد […]

به گزارش اخبار جهادی در تحقیقات پلیس اندونزی از یکی از عناصر و مبلغین فعال گروه تروریستی تکفیری داعش در این کشور که سال گذشته میلادی توسط نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شده بود و اکنون دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در حال برگزاری است، مشخص شد این گروه تروریستی با همکاری عناصرداخلی خود در صدد کشتار شیعیان اندونزی بوده است.

به گفته شاهدان این پرونده که دادگاه حاضر شدند، «عارف هدایت الله» جوان ۳۱ ساله اندونزیایی، پس از ظهور گروه تروریستی تکفیری داعش، تحت تاثیر تفکرات افراط گرایانه این گروه تروریستی قرار گرفته و جذب این گروه تروریستی شد.

در تحقیقاتی که بازپرسان پرونده این تروریست جوان به انجام رسانده اند، مشخص شد که گروه تروریستی داعش با همکاری عناصر داخلی و نیز مبلغانی همچون هدایت الله در صدد بودند تعدادی از افسران ارشد پلیس، مقامات دولتی اندونزی در “جاکارتا” و تعدادی از سران شیعه این کشور را ترور و به شهادت برسانند.

این مبلغ اندونزیایی داعش در سال ۲۰۱۵ میلادی دو بار در مسجد «الفتاح» واقع در نزدیکی سفارتخانه استرالیا در جاکارتا به ایراد سخنرانی در حمایت از گروه تروریستی تکفیری داعش پرداخت و تلاش زیادی برای جذب جوانان این کشور به داعش و اعزام آنان به سوریه و عراق انجام داده است.

مقامات امنیتی اندونزی بر این باورند هدایت الله دستورات خود را از فردی به نام «بهرون نعیم» یکی از رهبران اندونزیایی داعش در سوریه دریافت می کرد و از طریق نرم افزار های پیام رسان همچون تلگرام با این تروریست صادراتی در ارتباط بوده است.

شاهدانی که در دادگاه هدایت الله حاضر شدند، اعلام کردند: وی و همدستان او دستورالعمل های ساخت بمب های دست ساز برای انجام عملیات های انتحاری و نیز نحوه ساخت خودروی انتحاری را از نعیم، فرمانده اندونزیایی داعش دریافت می کردند.

این شاهدان همچنین بر پشتیبانی های مالی هدایت الله و افراد او توسط نعیم در سوریه تاکید کردند و از انتقال مبالغ هنگفتی به یک حساب در اندونزی از سوریه خبر دادند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ابنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.