اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلفات بالای ارتش اسرائیل طی عملیات زمینی در جنوب لبنان؛ آیا یگان رضوان حزب‌الله وارد شده است؟

  • کد خبر : 32585
  • 11 مهر 1403 - 21:49
تلفات بالای ارتش اسرائیل طی عملیات زمینی در جنوب لبنان؛ آیا یگان رضوان حزب‌الله وارد شده است؟
رزمندگان حزب‌الله طی سلسله عملیات‌هایی در جنوب لبنان، تعدادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دادند که طی این عملیات‌ها دستکم هشت نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در سحرگاه امروز، با گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی که از سمت “خله المحافر” قصد ورود به شهرک “العدیسه” را داشتند، درگیر شدند. رزمندگان لبنانی موفق شدند با ضربه زدن به پیاده نظام دشمن آنها را مجبور به عقب نشینی از این منطقه کنند.

ساعاتی پس از این درگیری، رزمندگان حزب‌الله، حمله زمینی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با هدف ورود به شهرک مارون الرأس از سمت شرقی این منطقه را دفع و خنثی کردند. نیروهای حزب‌الله همچنین در ساعت ۱۷ به وقت محلی در محور مارون الرأس، سه تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را با استفاده از موشک‌های هدایت شونده منهدم کردند.

در محور یارون نیز نیروهای حزب‌الله حوالی ساعت ۱۴:۰۰ (به وقت محلی) یک بمب در مسیر نظامیان صهیونیست منفجر کردند که طی این انفجار، گروهی از نیروهای اسرائیلی کشته و زخمی شدند. نظامیان اسرائیلی مجددا در ساعت ۱۷:۴۰ (به وقت محلی) از سمت تپه السلس قصد داشتند وارد شهرک یارون شوند اما رزمندگان حزب‌الله با انفجار بمب در مسیر اشغالگران، آنها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

علاوه بر این مناطق، شهرک کفرکلا نیز شاهد درگیری نیروهای حزب‌الله با پیاده‌نظام رژیم صهیونیستی بوده است. نظامیان اسرائیلی در ساعت ۱۴:۳۰ (به وقت محلی) وارد یک منزل در اطراف شهرک کفرکلا شدند و رزمندگان حزب‌الله، اشغالگران را مورد هدف قرار دادند که طی این عملیات، تعدادی از نظامیان صهیونیست کشته و زخمی شدند.

همزمان با این درگیری‌ها، واحد رسانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری از ورود نظامیان اسرائیلی به منطقه العدیسه واقع در جنوب لبنان خبر داد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این تصاویر مربوط به روزهای اخیر بوده و امروز منتشر شده است.

در حالی که برخی رسانه‌ها مدعی شدند که نیروهای رضوان در درگیری‌های امروز با نظامیان اسرائیلی مشارکت داشته‌اند اما شبکه المیادین اعلام کرد: نیروهای ویژه حزب‌الله لبنان موسوم به “یگان رضوان” تا به این لحظه در درگیری‌ها مشارکت نداشته‌ و رزمندگانی غیر از یگان رضوان اکنون در حال نبرد و درگیری مستقیم با ارتش اشغالگر در جبهه جنوب لبنان هستند.

در نتیجه عملیات‌های امروز حزب‌الله، دستکم ۸ نظامی اسرائیلی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. عملیات‌های امروز نشان داد که نیروهای حزب‌الله برای مقابله با عملیات زمینی اشغالگران آمادگی کامل دارند. منابع میدانی تاکید کرده‌اند که حجم آتش رزمندگان حزب‌الله علیه نیروهای زمینی اسرائیل به قدری بود که نیروهای پیاده صهیونیست با استفاده از پوشش ایجاد شده در سایه حملات پهپادی و توپخانه‌ای گسترده به جنوب لبنان موفق به عقب نشینی شدند.

هشت کشته ارتش اسرائیل در جنوب لبنان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=32585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.