اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

انهدام پانزدهمین پهپاد MQ-9 آمریکا در شمال یمن

  • کد خبر : 32492
  • 10 مهر 1403 - 11:03
انهدام پانزدهمین پهپاد MQ-9 آمریکا در شمال یمن

پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن با شلیک یک فروند موشک زمین به هوا، یک فروند پهپاد MQ-9 ارتش آمریکا را در آسمان استان صعده سرنگون کرد.

به گزارش اخبار جهادی، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه ۹ مهرماه در بیانیه ای اعلام کرد، پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن یک فروند پهپاد MQ-9 آمریکایی را که در حال انجام ماموریت خصمانه در آسمان استان صعده بود، منهدم کرده است.

این پهپاد یازدهمین فروند از پهپادهای MQ-9 است که پدافند هوایی ما در این نبرد موفق به سرنگونی آن شده است.

سرتیپ سریع درباره حمله اخیر اسراپیل به الحدیده نیز گفت، پیش از این عملیات، دشمن اسرائیلی با حمایت آمریکا ۱۷ بار به چندین تاسیسات غیرنظامی استان الحدیده از جمله بندر و نیروگاه برق حمله کرد که در آخرین آمار منجر به شهادت پنج شهروند و زخمی شدن ۵۷ نفر شد. این تجاوز جنایتکارانه، مردم یمن را از وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی خود در دفاع از فلسطین و لبنان که از طریق نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، منصرف نخواهد کرد. وی تاکید کرد، پاسخ این جنایت تشدید عملیات نظامی علیه دشمن جنایتکار در دوره آتی حملات خواهد بود.

طبق بررسی ها، این پهپاد، پانزدهمین پهپاد MQ-9 آمریکایی است که در جریان جنگ یمن سرنگون می‌شود و از این تعداد، ۱۱ فروند پس از شروع عملیات ارتش یمن در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین منهدم شده است.

انهدام متعدد پهپادهای شناسایی-تهاجمی آمریکا در یمن نشان دهنده تلاش بی وقفه ارتش آمریکا برای رصد و شناسایی تاسیسات نظامی ارتش یمن و همچنین اجرای حملات هوایی برای جلوگیری از حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن است. نیروهای مسلح یمن تاکنون توانسته با این پروازها مقابله کند و از اجرای عملیات های تروریستی و حملات هوایی به تأسیسات مهم جلوگیری کند. مقامات آمریکایی معتقدند که حملات آنها به دلیل کافی نبودن بانک اطلاعات نظامی و امنیتی آنها از یمن موثر نبوده است.

لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=32492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.