اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله هوایی ارتش اسرائیل به طرطوس

  • کد خبر : 32375
  • 03 مهر 1403 - 23:58
حمله هوایی ارتش اسرائیل به طرطوس
ارتش رژیم صهیونیستی در چند مرحله، شهر طرطوس سوریه و اطراف آن را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد.

به گزارش اخبار جهادی، منابع محلی در ۳ و ۴ مهر ماه از شنیده شدن صدای انفجار در شهر طرطوس خبر دادند. دقایقی بعد مشخص شد که شنیده شدن صدای انفجار، به دلیل فعال شدن سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه جهت رهگیری موشک‌های اسرائیلی بوده است.

طبق اعلام منابع سوری، ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به طرطوس از ۱۳ فروند پهپاد انتحاری و موشک استفاده کرده است که تعداد زیادی از آنها توسط سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه رهگیری و منهدم شدند. تا این لحظه گزارشی از تلفات جانی یا خسارات مادی در پی این حملات گزارش نشده است.

علاوه بر طوطوس، گزارش‌هایی نیز از رهگیری موشک‌ها بر فراز منطقه جبله واقع در ۴۷ کیلومتری شمال طرطوس منتشر شده است.

این حملات، در نزدیکی پایگاه‌های روسیه صورت گرفته است. گفتنی است پایگاه دریایی روسیه در طرطوس در کنار پایگاه هوایی حمیمیم واقع در شمال جبله، یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های ارتش روسیه در سوریه می‌باشد.

وزارت دفاع سوریه تا این لحظه بیانیه‌ای در خصوص این حملات ارائه نداده است. مقامات رژیم صهیونیستی نیز در خصوص حمله به سوریه اظهارنظری نداشته‌اند.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به طرطوس، یک روز پس از آغاز سلسله حملات هوایی این رژیم علیه مناطق مختلف لبنان صورت گرفت.

پس از آغاز عملیات ارتش اسرائیل در نوار غزه، حملات هوایی این رژیم علیه مواضع محور مقاومت در سوریه افزایش یافت. چندی قبل در ساعات پایانی ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ نیز ارتش رژیم صهیونیستی مراکز تحقیقات علمی ارتش سوریه در مصیاف و چند نقطه دیگر در اطراف این شهر را مورد هدف قرار داد که طی این حملات ۵۵ نفر شهید و زخمی شدند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=32375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.