اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات جدید از حمله ترکیبی رژیم صهیونیستی علیه سوریه

  • کد خبر : 32206
  • 20 شهریور 1403 - 21:45
جزئیات جدید از حمله ترکیبی رژیم صهیونیستی علیه سوریه
ارتش رژیم صهیونیستی در حمله هوایی اخیر خود علیه اهدافی در استان حماه، از موشک‌های کروز و پهپادهای انتحاری استفاده کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش رژیم صهیونیستی در ساعات پایانی ۱۸ شهریور ماه، مراکز تحقیقات علمی ارتش سوریه در مصیاف و چند نقطه دیگر در اطراف این شهر را مورد هدف قرار داد.

در این حمله علاوه بر مراکز تحقیقاتی ارتش سوریه و نقطه‌ای در شمال شهر مصیاف، یک پایگاه در جنوب غرب این شهر نیز مورد هدف قرار گرفت که طبق ادعای صهیونیست‌ها، محل تولید راکت‌های مورد استفاده حزب‌الله لبنان با حضور مستشاران ایرانی و لبنانی بوده است. این پایگاه که به تاسیسات زیرزمینی و مرکز ۴۰۰۰ معروف است، در ۱۲ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی (۲۱ اسفند ۱۴۰۰) نیز هدف حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود. این مرکز از سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون، دستکم ۴ بار هدف حمله ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

تصاویری از که بقایای پهپادها و موشک‌های ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شده است، نشان می‌دهد که اسرائیل در این حمله ترکیبی از موشک‌های کروز دلیله و پهپادهای انتحاری جهت هدف قرار دادن اهداف مد نظر خود استفاده کرده است.

موشک کروز “دلیله” توسط صنایع نظامی اسرائیل ساخته شده و برای هدف قراردادن اهداف ثابت و متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد. خطای اصابت (دایره خطا احتمالی) این نوع موشک کمتر از ۱ متر اعلام شده‌ است.

همچنین تصاویر منتشر شده از بقایای پهپادهای ساقط شده توسط سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها در این حمله از پهپادهای خانواده “هاروپ” استفاده کرده‌اند.

پهپاد هاروپ (IAI Harop) یک مهمات پرسه زن به نسبت گران‌قیمت است که توسط صنایع هوافضای رژیم اسرائیل تولید می‌شود. وظیفه اصلی این پهپاد سرکوب پدافند هوایی دشمن است. این پهپاد برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه هوایی هند به نمایش عمومی گذاشته شد.

با توجه به شواهد، اکنون مشخص شده است که شنیده شدن صدای انفجار در طرطوس مربوط به فعال شدن سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه جهت رهگیری موشک‌ها و پهپادهای انتحاری ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

به نظر می‌رسد رژیم اسرائیل با استفاده از پهپادهای انتحاری، قصد مشغول کردن و یا سرکوب سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه را داشته تا مسیر برای موشک‌های کروز هموارتر شود. گرچه تعدادی از پهپادها و موشک‌های اسرائیلی توسط پدافند ارتش سوریه باموفقیت رهگیری و منهدم شد اما تعدادی از آنان به اهداف مدنظر صهیونیست‌ها اصابت کردند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=32206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.