اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دیدار السودانی با رومانوفسکی؛ بررسی جدول زمانی خروج نیروهای ائتلاف از عراق

  • کد خبر : 31597
  • 06 تیر 1403 - 20:33
دیدار السودانی با رومانوفسکی؛ بررسی جدول زمانی خروج نیروهای ائتلاف از عراق
نخست‌وزیر عراق در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد، روند گفتگوهای جاری میان کمیته‌های عالی نظامی عراق و آمریکا در خصوص پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی را بررسی کرد.

به گزارش اخبار جهادی، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در بغداد، روند گفتگوهای جاری میان کمیته‌های عالی نظامی عراق و آمریکا درباره پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی و راه‌های نهایی کردن این مذاکرات برای رسیدن به توافق درباره جدول زمانی خروج نیروها را بررسی کرد.

در این دیدار همچنین تحولات منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای، تحولات غزه، رنج‌های ملت فلسطین در نتیجه ادامه اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی و خطر گسترش دامنه جنگ در منطقه و مسئولیت‌های کشورهای بزرگ و نهادهای بین‌المللی در توقف مصائب غیر نظامیان در سراسر سرزمین‌های فلسطینی بررسی شد.

شایان ذکر است عراق و آمریکا مدتی قبل از تشکیل کمیته عالی نظامی برای ارزیابی خطرات امنیتی و وضعیت توانمندی نیروهای نظامی عراق و آغاز روند پایان مأموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی و انتقال عراق به مرحله قراردادهای دوجانبه نظامی و امنیتی با کشورهای عضو ائتلاف خبر داده بودند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.