اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ماهیت ویدیوی “تیر خلاص طالبان به سرباز ایرانی” چه بود؟

  • کد خبر : 27322
  • 11 خرداد 1402 - 15:11
ماهیت ویدیوی “تیر خلاص طالبان به سرباز ایرانی” چه بود؟
ویدئویی که اخیرا در فضای مجازی به عنوان “تیر خلاص طالبان به سرباز ایرانی” منتشر شده است، ارتباطی به درگیری‌های مرزی ایران و افغانستان نداشته و در اصل متعلق به درگیری‌های داخلی کشور پاکستان در ایالت بلوچستان می‌باشد.

به گزارش اخبار جهادی، این ویدئو که در آن عناصر جدایی طلب بلوچستان پاکستان (اعضای گروه BRAS) به سوی مجروحین نیروهای ارتش پاکستان تیر خلاص می‌زنند، در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است و ارتباطی به مرزهای ایران و افغانستان ندارد. در پایان نسخه اصلی این فیلم، یک سرود به زبان بلوچی و تصاویری از عناصر جدایی طلب بلوچستان پاکستان به همراه غنایمی که از نیروهای ارتش پاکستان به دست آورده‌اند نمایش داده می شود.

در واقع این ویدئو از سوی رسانه گروه موسوم به “براس” (BRAS) منتشر شده که متشکل از چهار گروه‌ جدایی طلب بلوچستان پاکستان شامل: BLA (ارتش آزادیبخش بلوچ)، BLF (جبهه آزادیبخش بلوچ)، BRG (گارد جمهوری بلوچ) و BRA (ارتش جمهوری بلوچ) می‌باشد.

لازم به ذکر است که پیش از این خبرگزاری های رسمی داخلی از عدم ارتباط این فیلم با درگیری‌های مرزی ایران و طالبان در شرق زابل سخن گفته بودند اما جزئیاتی آن مشخص نبود و از فیلم مذکور در فضای مجازی علیه ایران بهره برداری شد. این دست اقدامات رسانه ای در تحولات مرزی و سیاست خارجی ایران در منطقه نشانگر این است که ایران در مواجهه با چالش ها در روبروی طالبان و امثال قرار ندارد، بلکه این دستگاه عظیم رسانه ای غرب و اسرائیل است که به پاتک های متعدد علیه ایران می پردازد و همواره ضربات سختی را از حیث روانی و رسانه ای به افکار عمومی وارد می کند.

تصویری که نشان می‌دهد لوگوی فیلم متعلق به گروه “براس” می‌باشد که شامل گروه‌های جدایی طلب بلوچ پاکستان شامل BLA، BLF، BRG و BRA با ارتش پاکستان است.
فیلم اصلی که در پایان آن یک سرود بلوچی و تصاویری از غنایم بدست آمده توسط مسلحین براس از ارتش پاکستان نمایش داده می شود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.