اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله موشکی ارتش یمن به تل آویو

  • کد خبر : 32401
  • 06 مهر 1403 - 10:32
حمله موشکی ارتش یمن به تل آویو
در پی حمله موشکی ارتش یمن به تل آویو، آژیر خطر در مناطق مرکزی فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

به گزارش اخبار جهادی، پس از ورود غافلگیرانه موشک بالستیک ارتش یمن به آسمان فلسطین اشغالی در ۰۰:۴۰ دقیقه بامداد جمعه ۶ مهر ماه، آژیر خطر در مناطق مرکزی فلسطین اشغالی فعال شد و موجب فرار دو میلیون نفر از صهیونیست‌ها به سمت پناهگاه ها شد. در جریان فرار صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها ۱۷ نفر زخمی شده‌اند.

در پی این حمله، سامانه‌های پدافندی ضدبالستیک پیکان (آرو) ارتش رژیم صهیونیستی جهت رهگیری موشک فعال شدند و دستکم هشت تیر موشک پدافندی برای رهگیری موشک بالستیک یمنی شلیک کردند اما از نتیجه این مقابله تصویری منتشر نشده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است، سامانه‌های پدافندی پیکان موفق به رهگیری این موشک شده‌اند اما تمام ویدیوهای مربوط به رهگیری سانسور شده و تقریبا هیچ تصویری از رهگیری موشک وجود ندارد. برخی منابع نیز از وقوع انفجار در تل آویو خبر داده‌اند که آویخای ادرعی، سخنگوی عربی ارتش اسرائیل آنرا مرتبط با رهگیری موشک یمنی دانسته است.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن در عملیاتی یک هدف نظامی متعلق به دشمن اسرائیلی را در منطقه یافای اشغالی (تل آویو) با موشک بالستیک «فلسطین ۲» و یک هدفی حیاتی دیگر را در منطقه عسقلان اشغالی با پهپاد «یافا» مورد حمله قرار دادند و هر دو عملیات با موفقیت به اهداف خود دست یافتند.

نیروهای مسلح یمن در این عملیات موشک فلسطین ۲، مشابه موشک خیبرشکن ۲ (ساخت ایران) استفاده کرده‌اند. برد این موشک بیش از ۲۱۵۰ کیلومتر و سرعت آن ۱۶ ماخ عنوان شده است.

سرتیپ یحیی سریع همچنین به عملیات دیگری علیه ناوگان ائتلاف آمریکایی-انگلیسی اشاره کرد که همزمان با عملیات علیه رژیم صهیونیستی انجام شده است و طی آن سه ناوشکن آمریکایی مورد اصابت موشک ها و پهپادهای ارتش یمن قرار گرفته اند.

طبق بررسی‌ها، این حمله ۲۷مین عملیات هوایی نیروهای مسلح یمن در خاک فلسطین اشغالی و دومین حمله موشکی به مواضع رژیم صهیونیستی در تل آویو است.

عملیات نیروهای مسلح یمن برای پشتیبانی از مردم و مقاومت فلسطین در نبرد با رژیم صهیونیستی، از ۲۷ مهر ۱۴۰۲ در خاک فلسطین اشغالی و مسیر دریایی خلیج عدن-دریای سرخ آغاز شد. این عملیات با توقیف کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر و حملات مداوم موشکی، پهپادی و شهپادی به بیش از ۱۵۰ کشتی مرتبط با اسرائیل به اوج خود رسیده و موجب توقف کشتیرانی شرکت‌های صهیونیستی از مسیر دریای سرخ شد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=32401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.