اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

معاریو: نصرالله همانند بوکسوری حرفه‌ای در حال کتک‌زدن اسرائیل است

  • کد خبر : 32282
  • 25 شهریور 1403 - 23:39
معاریو: نصرالله همانند بوکسوری حرفه‌ای در حال کتک‌زدن اسرائیل است
یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی با اشاره به گسترش حملات حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی نوشت که دبیرکل حزب‌الله لبنان همانند یک بوکسور حرفه‌ای در حال کتک‌زدن اسرائیل است.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی نوشت که حزب‌الله لبنان نه‌تنها در برابر حملات اسرائیل تسلیم نشده بلکه در حال به چالش کشاندن ارتش اسرائیل است.

این نشریه اسرائیلی در گزارش خود نوشت: «ارتش اسرائیل طی هفته‌های گذشته چند دستاورد در جنگ با اسرائیل در لبنان و همچنین در سوریه داشته است».

در این گزارش آمده است: «با اینکه به حزب‌الله ضربه‌های سنگینی زده شده است اما همانند یک بوکسور حرفه‌ای در رینگ به زمین نمی‌افتد و به عاموس هوکشتاین (فرستاده آمریکا به لبنان) اجازه شمارش معکوس را نمی‌دهد».

معاریو نوشت: «حزب‌الله نه‌تنها تسلیم نشده بلکه ارتش اسرائیل را به چالش کشانده و طی تعطیلات آخر هفته، تعداد زیادی موشک به‌سوی شهرهای صفد و هاتسور، رأس ناقوره،‌ عمیعاد، خوکوک و کرکرم و غیره شلیک کرده است».

این روزنامه اسرائیلی نوشت که حملات موشکی اخیر حزب‌الله سبب شده تا محل اقامت ۱۰۰ هزار شهرک‌نشین دیگر اسرائیلی نیز به فهرست اهداف حزب‌الله اضافه شوند.

معاریو نوشت: «دبیرکل حزب‌الله لبنان، سید حسن نصرالله، تأثیر موشک‌هایی را که شلیک می‌کند به‌خوبی می‌داند و بیهوده زمان شلیک ۵۵ موشک به شهر صفد، رأس ناقوره و حاتسور را ساعت هشت و نیم و ۹ صبح انتخاب نکرده است. اکثر ساکنان این شهرک‌ها یهودی‌های پایبند به آداب عبادت بوده و اکثر آنها در حال حرکت به‌سوی کنیسه یا داخل آن بودند».

از سوی دیگر شهردار شهر «صفد» در شمال فلسطین اشغالی روز یکشنبه درباره فروپاشی این شهر به دلیل هدف قرارگرفتن آن توسط حزب‌الله لبنان هشدار داد.

وی در سخنانی گفت: «شهر صفد به دلیل آنکه به یکی از اهداف اصلی حملات حزب‌الله تبدیل شده در حال فروپاشی است».

شهردار این شهر اضافه کرد: «اوضاع طبیعی در این شهر، به شرایط اضطراری مداوم تبدیل شده و کابینه باید برای این وضعیت چاره‌ای بیندیشد».
این در حالی است که در واکنش به تهدیدهای مسئولان صهیونیست، نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه جبهه حمایت از غزه همچنان ادامه خواهد داشت و روند پشتیبانی نیز افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: بازگشت شهرک‌نشینان اسرائیلی، زمانی میسر خواهد بود که جنگ علیه غزه متوقف شود، اما اینکه ما را تهدید به جنگ می‌کنند، باعث وحشت ما نخواهد شد.

نعیم قاسم ادامه داد: این تهدید باعث نخواهد شد ما در مواضع خود بازنگری کنیم. ما هیچ برنامه‌ای برای آغاز جنگ نداریم، ولی اگر اسرائیل جنگ را آغاز کند، با آن مقابله خواهیم کرد. این جنگ قطعاً تلفات سنگینی برای دو طرف به همراه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر آنان فکر می‌کنند که جنگ علیه شمال، صدهزار آواره صهیونیست را باز خواهد گرداند، از همین‌الان به شما می‌گویم که برای صدها هزار آواره دیگر خود را آماده کنید.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی شب گذشته به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم اظهار داشت: «ما هنوز زمان نهایی برای تشدید نبردها در جبهه شمالی مشخص نکرده‌ایم اما این امر می‌تواند طی هفته‌ها و ماه‌های آتی روی دهد.»

شبکه ۱۳ افزود: مسئولان امنیتی در یک نشستی تمایل و خواسته خود را نسبت به آغاز تشدید نبردها در جبهه شمالی در سریع‌ترین زمان ممکن ابراز کردند.

این شبکه تصریح کرد: فرماندهان امنیتی برآورد می‌کنند تشدید نبرد در شمال [فلسطین اشغالی] مستلزم کاهش نیروها در غزه است.

شبکه ۱۳ همچنین به نقل از نتانیاهو اظهار داشت: ما درصدد تشدید گسترده‌تر نبردها در جبهه شمال هستیم.سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از منابع آگاه اظهار داشت: آمریکا در تلاش است تا تشدید نبردها در جبهه شمالی را تا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به تعویق اندازد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=32282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.