اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رهبر انصارالله: مرحله پنجم تنش با رژیم صهیونیستی را آغاز کردیم

  • کد خبر : 32279
  • 25 شهریور 1403 - 23:31
رهبر انصارالله: مرحله پنجم تنش با رژیم صهیونیستی را آغاز کردیم
رهبر معنوی انقلاب یمن با اشاره به آغاز مرحله پنجم تنش با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که عملیات موشکی امروز نیروهای مسلح این کشور، از تمامی سامانه‌های پدافندی دشمن عبور کرد.

به گزارش اخبار جهادی، سید عبدالملک الحوثی رهبر معنوی انقلاب یمن و جنبش انصارالله امروز یکشنبه تأکید کرد که عملیات نیروهای مسلح کشور که به فلسطین اشغالی انجام شد با یک موشک دارای فنّاوری بسیار بالا صورت‌گرفته است.

الحوثی در جریان سخنرانی به مناسبت روز میلاد پیامبر اکرم (ص) تأکید کرد: عملیاتی که امروز انجام شد با موشکی صورت گرفت که تمامی سامانه‌های دشمن را پشت سر گذاشت و برد آن بالغ بر ۲۰۴۰ کیلومتر است شلیک این موشک در چارچوب مرحله پنجم تنش با رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که رژیم صهیونیستی به جنگ و محاصره غزه ادامه بدهد،عملیاتهای نیروهای یمن هم ادامه‌دار خواهد بود. مواضع ما نیز تا زمانی که فلسطین اشغالی از اشغال پاک‌سازی شود همچنان صاحب ثابت خواهد بود.

رهبر جنبش انصارالله با بیان اینکه نیروهای یمن با محور جهاد و مقاومت همچنان به هماهنگی ادامه خواهند داد و اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد بسیار بزرگ‌تر از رخدادهای کنونی است،خاطرنشان کرد: نیروهای ما به عملیات‌های خود در دریا علیه کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی ادامه خواهند داد. این عملیات ها موفقیت‌آمیز و بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، ظهر امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عملیات موشکی امروز این کشور در منطقه یافا یک هدف نظامی را مورد تهاجم قرار داده است.

یک موشک بالستیک یمنی، صبح امروز، با عبور از لایه‌های پدافندی ارتش اسرائیل به یک نقطه در نزدیکی فرودگاه «بن‌گوریون» در تل‌آویو اصابت کرد و رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند ارتش این رژیم در حال بررسی علت ناکامی سامانه‌های پدافندی در رهگیری این موشک است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره این حمله گفت: این عملیات با یک موشک بالستیک مافوق‌صوت جدید انجام شده که توانسته به هدف خود برسد و پدافند دشمن در رهگیری و مقابله با آن ناکام مانده است.

یحیی سریع ادامه داد: «این موشک مافوق‌صوت مسافت تخمینی ۲۰۴۰ کیلومتر را در ۱۱ و نیم دقیقه طی کرد.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین با اشاره به رفتن حدود ۲ میلیون اسرائیلی به پناهگاه، گفت: این حمله باعث رعب و وحشت در محافل صهیونیست‌ها شده است. نیروی موشکی یمن فناوری‌های خود را با توجه به اقتضای نبرد و چالش‌های موجود برای دستیابی به اهداف و دور زدن تمامی سامانه‌های رهگیری توسعه داده است.

او همچنین خاطرنشان کرد: موانع جغرافیایی، حملات آمریکا و انگلیس و همچنین سامانه‌های پایشی، جاسوسی و رهگیر، مانع از حمایت یمن از فلسطین نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=32279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.