اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نعیم قاسم: اگر اسرائیل جنگ علیه لبنان را آغاز کند، شهرک‌های اسرائیلی را خالی از سکنه می‌کنیم

  • کد خبر : 32273
  • 24 شهریور 1403 - 21:39
نعیم قاسم: اگر اسرائیل جنگ علیه لبنان را آغاز کند، شهرک‌های اسرائیلی را خالی از سکنه می‌کنیم
معاون دبیرکل جنبش حزب الله لبنان با تأکید بر تلفات سنگین رژیم صهیونیستی در عملیات «اربعین» و اعتراف نکردن صهیونیستها به این ضربه مهلک، هشدار داد که کاری خواهند کرد شهرک‌های اسرائیلی خالی از سکنه شود.

به گزارش اخبار جهادی، «نعیم قاسم» معاون سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان شامگاه امروز شنبه در جریان یک سخنرانی، روایت رژیم صهیونیستی از عملیات «اربعین» این جنبش را زیر سؤال برد و تأکید کرد که صهیونیست‌ها مطابق معمول در خصوص تلفاتی که به آنان وارد شده، دروغ می‌گویند.

وی دراین‌خصوص، به گزارش شبکه المیادین اشاره کرد و گفت: المیادین به نقل از منابع امنیتی اروپایی گزارشی منتشر کرد و گفت که شش پهپاد از ده‌ها پهپادی که از لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده بود، به داخل پایگاه عین شیما اصابت کرد و شمار کشته‌ها در دو پایگاه اسرائیلی به ۲۲ نفر و افراد زخمی به ۷۷ نفر رسیده است.

قاسم با اشاره به اینکه خبر المیادین در این زمینه موثق است، تأکید کرد: دراین‌خصوص باید چند سؤال را مطرح کرد؛ چرا بنیامین نتانیاهو در همان روز و پس از چند ساعت از عملیات گفت که این عملیات شکست خورد، ولی درعین‌حال به هیچ یک از خبرنگاران، سیاستمداران یا اعضای کابینه خود اجازه نداد که حتی به این مقرها نزدیک شود. باید این‌گونه بود که نخست‌وزیر اسرائیل از محل حمله بازدید می‌کرد ولی شاهد سانسور امنیتی برای چندین ساعت بودیم؛ به‌نحوی‌که هیچ‌کس حتی حق نداشت به چندکیلومتری این پایگاه‌ها نیز نزدیک شوند.

معاون سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها به رسانه‌ها گفتند که هیچ اتفاقی در عملیات اربعین رخ نداده است، تصریح کرد: چرا ما شاهد این سانسور خبری هستیم؟ چرا این حلقه امنیتی به مسافت چند کیلومتر در اطراف این پایگاه‌ها شکل گرفت؟ چرا پس از اینکه این عملیات انجام شد و ۲۰ روز نیز ازآن‌گذشته است، هیچ‌گونه خبری در رسانه‌های اسرائیلی از آن منتشر نشده؟ ؛ به‌نحوی‌که گویا اتفاقی نیفتاده است. تمامی این‌ها علامت‌های سوالی را به وجود آورده است.

نعیم قاسم ادامه داد: در پی این عملیات، فرمانده یگان ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل که مسئول جمع‌آوری اطلاعات و مسئول پایگاه گالیلوت بوده است اعلام کرد که از منصب خود کناره‌گیری کرده است. گفته شد که وی به خاطر عملیات طوفان الاقصی استعفا کرده، ولی سوال این است که آیا بعد از گذشت ۱۱ ماه از خواب بیدار شده و به این نتیجه رسیده که باید استعفا کند؟ آنان بر روی شکستهای خود سرپوش می‌گذارند و نمی‌گویند که حزب الله چگونه ۲۲ نفر از سربازان آنان را کشته است. به همین دلیل او را اخراج کردند و گفتند که به خاطر طوفان الاقصی کناره گیری کرده است.

معاون دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه اسرائیل بیش از حد دروغ می‌گوید و مانع از درز اطلاعات می‌شود تا اینکه مشخص نشود دشمن برابر آن به پیروزی رسیده است، گفت: همه ما می‌دانیم که در سال ۱۹۸۲ ویدیوها و گزارش‌هایی درباره عملیات شهید احمد قصیر منتشر کردیم ولی اسرائیل همیشه آن را تکذیب می‌کرد، تا اینکه پس از ۴۰ سال اعتراف کرد که این عملیات، شهادت طلبانه بوده است. اکنون از عملیات اربعین تا امروز ۲۰ روز فقط گذشته است، لذا جای تعجبی ندارد که آنان به این مسئله اعتراف نکنند.

نعیم قاسم خاطرنشان کرد: ما از عملیات خود رضایت داریم؛ زیرا باعث وحشت در میان ارتش اسرائیل و سران سیاسی این رژیم شده است. آنان می‌دانند که نتیجه جنگ با حزب‌الله چیست و حزب‌الله در برابر تجاوزات هیچگاه نظاره‌گر نخواهد بود، بلکه کمین خواهد کرد و پاسخ خواهد داد. ما از تهدیدات نمی‌ترسیم و قطعاً در میدان باقی خواهیم ماند.

معاون سید حسن با اشاره به اینکه جبهه حمایتی لبنان از غزه همچنان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این پشتیبانی، وظیفه ماست. ما حاضر نیستیم کسی از ما بپرسد چرا به غزه کمک می‌کنیم، بلکه ما از آنان می‌پرسیم که چرا به غزه کمک نمی‌کنید؟ چگونه می‌پذیرید که جریان کفر جهانی مشغول به کشتارجمعی باشد و زنان و کودکان را بکشد ولی شما بدون اینکه هیچ اقدامی انجام دهید، نظاره‌گر باشید؟ . لذا ما از آن‌ها سؤال می‌کنیم که چرا اقدامی انجام نمی‌دهید؟ . این مسئولیتی در برابر خداوند، تاریخ و انسان‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه جبهه حمایت از غزه همچنان ادامه خواهد داشت و روند پشتیبانی نیز افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: بازگشت شهرک‌نشینان اسرائیلی، زمانی میسر خواهد بود که جنگ علیه غزه متوقف شود، اما اینکه ما را تهدید به جنگ می‌کنند، باعث وحشت ما نخواهد شد. این تهدید باعث نخواهد شد ما در مواضع خود بازنگری کنیم.

نعیم قاسم در پایان تأکید کرد: ما هیچ برنامه‌ای برای آغاز جنگ نداریم، ولی اگر اسرائیل جنگ را آغاز کند، با آن مقابله خواهیم کرد. این جنگ قطعاً تلفات سنگینی برای دو طرف به همراه خواهد داشت. اگر آنان فکر می‌کنند که جنگ علیه شمال، صدهزار آواره صهیونیست را باز خواهد گرداند، ازهمین‌الان به شما می‌گویم که برای صدها هزار آواره دیگر خود را آماده کنید. این جنگ باعث افزایش آوارگان صهیونیست خواهد شد و کاری خواهد کرد که شهرک‌های اسرائیلی خالی از سکنه شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=32273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.