اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سفر رئیس جمهور ایران به بغداد و دیدار با مقامات عراقی

  • کد خبر : 32217
  • 21 شهریور 1403 - 15:50
سفر رئیس جمهور ایران به بغداد و دیدار با مقامات عراقی
رئیس جمهور ایران طی سفری رسمی به بغداد، با مقامات ارشد عراقی دیدار و در خصوص برخی مسائل گفتگو کرد.

به گزارش اخبار جهادی، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران در ۲۱ شهریور ماه عازم عراق شد و در بدو ورود به بغداد مورد استقبال محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق قرار گرفت.

مسعود پزشکیان در کاخ دولت در بغداد با محمد شیاع السودانی دیدار و در خصوص شماری از پرونده‌ها و مسائل دارای اهمیت مشترک با هدف تقویت همکاری و شراکت میان دو کشور گفتگو کرد.

السودانی مجددا ضمن استقبال و خوشامدگویی به پزشکیان در اولین سفر خارجی از زمان تصدی منصب ریاست جمهوری ایران، بر اهمیت همکاری دوجانبه بین دو کشور برای مقابله با چالش‌های اقتصادی و امنیتی در منطقه در راستای ثبات و توسعه تاکید کرد.

رئیس جمهور ایران نیز از عراق و دولت عراق بابت حسن استقبال تقدیر و بر تمایل ایران در تقویت روابط دوجانبه و پیشروی به سمت برنامه‌های همکاری و یادداشت‌های تفاهم میان دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور ایران همچنین با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در این دیدار به بررسی تحولات منطقه و روابط دوجانبه پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=32217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.