اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بررسی ابعاد عملیات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

  • کد خبر : 32088
  • 07 شهریور 1403 - 17:09
بررسی ابعاد عملیات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری
در این نوشته قصد داریم در ابعاد مختلف به عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی کرانه باختری بپردازیم.

محور مقاومت طی دهه گذشته و در نتیجه سلسله اقدامات برنامه‌ریزی شده و گسترده موفق به گشایش محورهای جدید علیه رژیم صهیونیستی و تثبیت آن شده است. یکی از محورهای مهم و اساسی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، کرانه باختری می‌باشد. تشکیل و تجهیز گروه‌های مقاومت در مناطق مختلف کرانه باختری در ابتدا باعث تعجب دشمن شده بود و رفته رفته گروه‌های مقاومت در این مناطق قوت گرفته و اقدامات نظامی-اطلاعاتی بسیاری علیه رژیم اشغالگر قدس ترتیب دادند.

یکی از اصلی‌ترین عامل تعجب همگان، نحوه تجهیز و پشتیبانی لجستیک از گروه‌های مقاومت در کرانه باختری می‌باشد و این موضوع علی‌رغم شناسایی برخی از راه‌های انتقال سلاح به کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی، همچنان یک سوال مهم می‌باشد. در این بین جا دارد از مجاهدت‌های شهید صالح العاروری در تسلیح گروه‌های مقاومت در کرانه باختری یاد کرد.

روند مسلح سازی و حمایت از گروه‌های مقاومت در کرانه باختری همچنان با روش‌های مختلف ادامه داشته و گروه‌های مقاومت روز به روز در حال پیشرفت می‌باشد. با گذشت زمان، گروه‌های مقاومت در کرانه باختری جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و عملکرد بالای آنها باعث شد تا کرانه باختری به یک متغیر اصلی در دستگاه محاسبات رژیم تبدیل شود.

به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی برای ایجاد بازدارندگی و باز نشدن جبهه جدید در کنار دریافت برخی اطلاعات پنهان مبنی بر احتمال افزایش فعالیت و حملات گروه‌های مقاومت علیه رژیم، عملیات جدیدی را در کرانه آغاز کرده است. حجم عملیات گستره در کرانه باختری نشان دهنده نگرانی شدید امنیتی سران اسرائیل از وضعیت کرانه باختری علیه تل‌آویو است. چندی قبل نیز رسانه‌های عبری زبان به نقل از مسئولان صهیونیست اعلام کرده بودند که وضعیت یهودا و سامره [کرانه باختری] مایه نگرانی جدی اسرائیل شده است.

رژیم اسرائیل از ترس فعال‌شدن هسته‌های مقاومت در سراسر کرانه و آغاز یک انتفاضه جدید در این منطقه عملیاتی را آغاز کرده است. این عملیات شاید دستاورد اندکی برای رژیم از جمله کشف مقداری تسلیحات و مهمات و یا شهادت چند تن از رزمندگان مقاومت را به دنبال داشته باشد اما به طور کلی خللی در روند کلی گروه‌های مقاومت در کرانه باختری ایجاد نخواهد کرد. همانطور که عملیات‌های نظامی اسرائیل در گذشته نیز باعث کاهش قدرت مقاومت در کرانه نشده و تاثیری در عملکرد کلی آن نداشته است!

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=32088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.