اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پهپادهای ایرانی ابابیل-۳ در جنوب دمشق

  • کد خبر : 31994
  • 23 مرداد 1403 - 13:23
پهپادهای ایرانی ابابیل-۳ در جنوب دمشق
تصاویر ماهواره‌ای از استقرار پهپادهای ابابیل-۳ در فرودگاهی واقع در جنوب دمشق حکایت دارد.

به گزارش اخبار جهادی، تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از فرودگاه نظامی “بلی” در جنوب دمشق نشان می‌دهد که دستکم سه فروند پهپاد ایرانی “ابابیل-۳” در این فرودگاه مستقر شده است.

پیش از این نیز پهپاد ابابیل-۳ در فرودگاه دیرالزور، جبهات نبرد در حماه، ادلب، غوطه شرقی دمشق و شمال لاذقیه در سوریه و همچنین مناطق مختلف عراق از جمله بیجی و تکریت مشاهده شده بود و رسانه‌های وابسته به گروه‌های تروریستی، تصاویر متعددی از پرواز این پهپاد بر فراز مناطق درگیری منتشر کرده بودند.

تصویری از پرواز یک فروند پهپاد ایرانی ابابیل-۳ در جبهات جنوبی استان ادلب سوریه – ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

گفته می‌شود تعدادی از پهپادهای ابابیل-۳ مستقر در سوریه، توسط نظامیان سوری به‌کارگیری می‌شود. ارتش سوریه از این پهپاد برای شناسایی‌ مواضع تروریست‌ها، هدایت آتش توپخانه و کمک به هواگردهای روسی جهت بمباران دقیق مقرهای تروریست‌ها استفاده می‌کند و تا حد زیادی از آن رضایت دارد.

پهپاد ابابیل-۳ برای نخستین‌بار در جریان رزمایش پیامبر اعظم ۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سال ۱۳۸۹) به نمایش در آمد و تصاویری از پرواز این پهپاد برای شناسایی شناور‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس منتشر شد. بُرد این پهپاد ۲۵۰ کیلومتر و مداومت پروازی آن ۸ ساعت می‌باشد.

ابابیل-۳ با مداومت پرواز ۸ ساعته و قابلیت پرواز تا عمق ۲۵۰ کیلومتری می‌تواند تصاویر را به صورت همزمان به ایستگاه‌های کنترل زمینی و یا هر پلتفرم دیگر ارسال کند. ابابیل-۳ از یک موتور ۴ سیلندر پیستونی با ملخ دو پره که همانند سایر پهپادهایی با همین پیکربندی در انتهای بدنه و بین بوم‌های نگه‌دارنده دم نصب شده است، بهره می‌برد.

در جریان رونمایی از بمب‌های سری قائم (در سال ۱۳۹۸) تصاویری از مسلح شدن ابابیل-۳ به بمب‌های قائم نیز منتشر شد که نشان دهنده اضافه شدن قابلیت رزمی علاوه بر قابلیت‌های شناسایی به این پهپاد بود.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.