اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

وزارت دفاع ارمنستان: قرارداد خرید تسلیحات از ایران کذب است

  • کد خبر : 31849
  • 05 مرداد 1403 - 0:59
وزارت دفاع ارمنستان: قرارداد خرید تسلیحات از ایران کذب است
آرام توروسیان، دبیر رسانه‌ای وزارت دفاع ارمنستان، اطلاعات شبکه ایران اینترنشنال درباره خرید تسلیحات از ایران را ساختگی خواند و آن را تکذیب کرد.

به گزارش اخبار جهادی، آرام توروسیان، دبیر رسانه‌ای وزارت دفاع ارمنستان، اطلاعات شبکه ایران اینترنشنال درباره خرید تسلیحات از ایران را ساختگی خواند و آن را تکذیب کرد.

شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال اخیرا در گزارشی مدعی شده بود، ایران و ارمنستان قرارداد مخفیانه تسلیحاتی را به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار امضا کرده‌اند و طبق آن انواع پهپادهای انتحاری، شناسایی و رزمی همچون شاهد ۱۳۶، شاهد ۱۲۹، مهاجر ۶ و سامانه پدافندی های سوم خرداد، مجید، ۱۵ خرداد و… به ارمنستان صادر خواهد شد.

مهدی سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان در واکنش به این خبر گفت: خبر منتشره در خصوص قرارداد نظامی ایران و ارمنستان کذب است. منبع این‌گونه اخبار رسانه های غیر معتبری هستند که سابقه انتشار مطالب نادرست و تحلیل های مغرضانه در خصوص جمهوری اسلامی ایران دارند.

آقای سبحانی اهداف انتشار این گونه اخبار را تاثیرگذاری بر روند توسعه مناسبات دوستانه ایران و کشورهای منطقه دانست و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از برقراری صلح و ثبات و همچنین توسعه اقتصادی در منطقه قفقاز حمایت می کند.

در خصوص این خبر باید گفت که رقم ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید تسلیحات توسط ارمنستان عدد بزرگی است و در حد و قواره و توان اقتصادی این کشور کوچک نیست. گذشته از این، موقعیت و شرایط جغرافیایی ارمنستان برای تسلیحات نامبرده به ویژه سامانه‌های پدافندی مناسب نیست و از همین اطلاعات سطحی می‌توان فهمید که عوامل اینترنشنال همگام با رسانه‌های پانترک در ترکیه و جمهوری آذربایجان گزارش سازی غلط و یا ناقصی را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.