اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

توافق جدید عربستان سعودی و دولت یمن

  • کد خبر : 31851
  • 03 مرداد 1403 - 16:59
توافق جدید عربستان سعودی و دولت یمن
تیم مذاکرات عربستان سعودی و دولت نجات یمن بر سر لغو اقدامات بانکی اخیر و حل تنش در مسائل سیاسی و بازگشایی فرودگاه صنعا توافق کردند.

به گزارش اخبار جهادی، مقامات عربستان سعودی و دولت نجات ملی یمن بر لغو تصمیمات و اقدامات اخیر علیه بانک‌های دو طرف و اقدامات مشابه در آینده توافق کردند.

طرفین همچنین برای برقراری مجدد پروازهای شرکت هواپیمایی یمن در از فرودگاه صنعا به امان پایتخت اردن سه پرواز در روز، صنعا به قاهره پایتخت مصر و هند به اندازه نیاز توافق کردند.

علاوه بر این، نشست‌هایی برای حل اختلافات اداری، فنی و مالی شرکت هواپیمایی یمن و بررسی تمام مسائل اقتصادی و انسانی بر اساس یک نقشه راه ویژه نیز برگزار خواهد شد.

مقامات دولتی مصر، عمان و دولت مستعفی یمن (وابسته به ائتلاف سعودی) از شکل گیری این توافق استقبال کرده‌اند. طبق اظهارات خبرنگاران سعودی این توافق در عربستان امضا شده و مقامات عمان نقش مهمی در رایزنی‌های دیپلماتیک این توافق داشته اند.

لازم به ذکر است که عربستان سعودی در ماه‌های اخیر تحت فشار آمریکا اقدام به وضع تحریم و قوانینی علیه بانک مرکزی صنعا کرده بود که موجب تنش و لغو برخی توافق های سیاسی از سوی دولت نجات یمن شده بود. سعودی‌ها همچنین توافق پیشنهادی انصارالله برای تبادل اسرا و ارسال کمک های بشردوستانه را به طور یکطرفه رد کردند که موجب خشم مقامات یمنی شد. این تنش در نهایت با تهدیدات جدی سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله و انقلاب یمن مواجه شده بود و به توافق فوق منتهی شد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.