اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

افشای یک آبروریزی؛ شلیک ارتش اسرائیل به نیروهای خودی در ۷ اکتبر

  • کد خبر : 31685
  • 18 تیر 1403 - 22:48
افشای یک آبروریزی؛ شلیک ارتش اسرائیل به نیروهای خودی در ۷ اکتبر
روزنامه هاآرتص گزارش داد که ارتش اسرائیل در روز عملیات طوفان‌الاقصی، با اجرای پروتکل «هانیبال» به سمت نیروهای خودی که به دست رزمندگان فلسطینی اسیر شده بودند، شلیک کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، با گذشت بیش از ۹ ماه از عملیات طوفان‌الاقصی در ۱۵ مهر سال گذشته، به مرور جزئیات بیشتری از آن عملیات بی‌نظیر و پر از معما در رسانه‌های اسرائیلی منتشر می‌شود.

در تازه‌ترین افشا‌گری، روزنامه هاآرتص خبر داد که ارتش اسرائیل در آن روز دستور داشته است تا پروتکل «هانیبال» را به اجرا بگذارد.

طبق این پروتکل، نیروهای ارتش اسرائیل دستور دارند در صورتی که یک نظامی خودی به اسارت درآمد، همزمان او و نیروی طرف مقابل را هدف قرار دهند؛ اساس این پروتکل بر این است که هزینه اسارت یک نیروی نظامی بسیار بیشتر از کشته او است.

هاآرتص نوشت: «در اولین لحظات حمله حماس، همه چیز در هرج و مرج سپری می‌شد، گزارش‌ها به تردیج می‌آمد، در لحظات ابتدایی اهمیت این گزارش‌ها واضح نبود، اما به مرور فهمیدیم که که چه اتفاق وحشتناکی افتاده است».

این روزنامه افزود: «یک هیستری و دیوانگی حاکم بود، اسناد و گفته‌های شاهدان که به آن دست یافته‌ایم فاش می‌کند که دستور استفاده از پروتکل هانیبال صادر شده بود؛ پروتکلی که می‌گوید برای ممانعت از اسیر شدن نظامیان باید از قدرت نظامی استفاده کرد».

به گفته این روزنامه این پروتکل در گذرگاه «بیت حانون» (ایریز)، پایگاه «رعیم» و «ناحال عوز» که نیروهای حماس به آن حمله کرده بودند، به شکل گسترده به اجرا در آمده بود.

نکته قابل توجه اینکه «گادی آیزنکوت» رئیس وقت ستاد مشترک ارتش اسرائیل در سال ۲۰۱۶ استفاده از این پروتکل را لغو کرد؛ پروتکلی که گفته می‌شود در سال ۲۰۱۴ نیز به دست ارتش اسرائیل استفاده شده بود.

هاآرتص افزود: «زمانی که نیروهای حماس در ۷ اکتبر به سه پایگاه نظامی اسرائیل حمله کردند، ارتش دستور داشت تا از خروج هر خودرویی از پایگاه ممانعت کند، ارتش همچنین دستور داشت تا با استفاده از بمباران و تیراندازی مانع به اسارت در آمدن سربازان شود».

این روزنامه با این حال نوشت که حتی استفاده از این پروتکل هم نتوانست مانع به اسارت در آمدن نظامیان اسرائیلی شود.

بنابراین گزارش، اسناد لو رفته نشان می‌دهد که دستور استفاده از پروتکل هانیبال، از سوی فرماندهی لشکر غزه و ستاد مشترک ارتش اسرائیل صادر شده بود.

هاآرتص در ادامه نوشت که آمار مشخصی از نظامیان اسرائیلی که به این شیوه کشته یا زخمی شده‌اند در دست نیست، با این حال گزارش‌ها از هدف قرار گرفتن تعدادی از اسرائیلی‌ها به دست نیروهای خودی خبر می‌دهند.

پروتکل هانیبال بارها مواقع مختلف مورد استفاده نیروهای ارتش اسرائیل قرار گرفته است، هرچند مقامات نظامی این رژیم هرگز به طور رسمی از آن سخن نگفته‌اند و تحقیقات روزنامه‌نگاران اسرائیلی و غربی نیز با سدی به نام «اداره سانسور ارتش اسرائیل» مواجه شده است.

این اولین بار نیست که شلیک نیروهای ارتش به سمت شهرک‌نشینان یا نظامیان خودی در رسانه‌های اسرائیلی مطرح می‌شود؛ هاآرتص در آبان سال گذشته و یک ماه پس از عملیات طوفان‌الاقصی نیز نوشت که بر اساس تحقیقات پلیس اسرائیل، یک بالگرد ارتش این رژیم در روز هفتم اکتبر به سمت افراد حاضر در فستیوال موسیقی بیابانی شلیک کرده است.

همچنین تعدادی از ساکنان شهرک‌ «بئیری» در اطراف غزه به رسانه‌ها گفتند که یک تانک ارتش اسرائیل در روز ۷ اکتبر خانه‌ای که نیروهای حماس به همراه تعدادی از شهرک‌نشینان در آن حضور داشتند را هدف قرار داده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.