اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دیپلمات سابق آمریکا: اسرائیل برای جنگ با حزب‌الله آماده می‌شود

  • کد خبر : 31642
  • 10 تیر 1403 - 18:53
دیپلمات سابق آمریکا: اسرائیل برای جنگ با حزب‌الله آماده می‌شود
دیپلمات ارشد سابق آمریکایی یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا و غربی‌ها در پیام‌هایی تهدید‌آمیز به حزب‌الله لبنان درباره آغاز جنگ با رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش اخبار جهادی، تنش‌های مرزی در شمال فلسطین اشغالی رو به افزایش است و تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی ادامه دارد. غربی‌ها که از تغییر رفتار این رژیم ناامید شدند، به امید پیشگیری از جنگ همه‌جانبه به ارسال پیام‌های هشدارآمیز به حزب‌الله توسط دیپلمات‌ها و کانال‌های ارتباطی خود روی آوردند.

جرالد فیرستین، دیپلمات ارشد سابق آمریکایی در مصاحبه‌ای گفت: «به نظر می‌رسد اسرائیلی‌ها همچنان… خود را با فرض این که شکلی از درگیری صورت خواهد گرفت، سازمان می‌دهند… نبردی با ابعاد کاملاً متفاوت (نسبت به درگیری با حماس).»

وی در ادامه به پیام غربی‌ها به لبنان اشاره کرد که در آن آمریکا و کشورهای اروپایی به حزب‌الله هشدار داده‌اند که خود را بزرگ‌تر از آنچه هست نپندارد و در صورت وقوع جنگ امیدی به دخالت غربی‌ها برای توقف آن نداشته باشد. این در حالی است که با وجود جنایات عظیم رژیم صهیونیستی در نوار غزه و حملات متداول آن به لبنان، آمریکا و اروپایی‌ها هیچ‌گاه برخورد قاطعی با این رژیم نداشته و به رایزنی دیپلماتیک و گفت‌و‌گو بسنده کردند.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه جنگ احتمالی حزب‌الله و رژیم صهیونیستی را «آخر‌الزمانی» توصیف کرده است. لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در دیدار با یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: «جنگی دیگر میان اسرائیل و حزب‌الله می‌تواند به راحتی به یک جنگ منطقه‌ای با عواقب وحشتناک تبدیل شود.»

کارشناسان معتقدند در صورت وقوع جنگ احتمالی میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی، سایر گروه‌های مقاومت نیز وارد این جنگ خواهند شد و حزب‌الله از حمایت جمهوری اسلامی ایران نیز برخوردار خواهد بود. تا‌ کنون چند گروه مقاومت در حمایت از حزب‌الله برای شرکت در جنگ احتمالی با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند. از طرفی دیگر احتمال ورود ایالات متحده آمریکا و کشو‌رهای غربی به این جنگ نیز وجود دارد.

حزب‌الله لبنان از زمان شروع حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه حملاتی را علیه مواضع این رژیم و در دفاع از فلسطینیان آغاز کرد و تبادل آتش میان طرفین تاکنون ادامه داشته است.

درگیری‌های میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی با ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله در جنوب لبنان به اوج خود رسید. برخی از کارشناسان وقوع جنگ را قطعی می‌دانند، در حالی که برخی دیگر گفته‌اند اگر توافق آتش‌بس در نوار غزه امضا شود، تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

جنگ غزه به نهمین ماه خود نزدیک می‌شود. در این مدت قریب به ۳۷ هزار و ۹۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و بالغ بر ۸۶ هزار و ۹۰۰ تن دیگر مجروح شدند. با اعلام منابع محلی در میان شهدا بیش از ۱۰ هزار زن و ۱۵ هزار و ۵۰۰ کودک وجود دارد. رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم شده است. تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای توقف جنگ و ایجاد آتش‌بس ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.