اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حملات مشترک ارتش یمن و مقاومت عراق علیه رژیم اسرائیل ادامه دارد؛ چهار کشتی جدید هدف قرار گرفتند

  • کد خبر : 31605
  • 09 تیر 1403 - 12:02
حملات مشترک ارتش یمن و مقاومت عراق علیه رژیم اسرائیل ادامه دارد؛ چهار کشتی جدید هدف قرار گرفتند
ارتش یمن و «مقاومت اسلامی در عراق» سری دیگری از عملیات نظامی مشترک را علیه کشتی‌های وابسته به اسرائیل در دریای سرخ و مدیترانه ترتیب دادند.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش یمن در شامگاه ۸ تیر ماه اعلام کرد که در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به مردم فلسطین در نوار غزه و در پاسخ به تجاوزات آمریکا به خاک یمن، به چهار کشتی تجاری مرتبط با اسرائیل، از جمله یک کشتی آمریکایی حمله کرده است.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات این چهار عملیات را بیان کرد. این حملات شامل موارد زیر است:

– عملیات نظامی مشترک با مقاومت اسلامی عراق، علیه نفتکش والر (Waler) در دریای مدیترانه با تعدادی پهپاد. این کشتی به دلیل نقض فرمان ممنوعیت ورود به بندر حیفا مورد هدف قرار گرفت.

نیروی موشکی و نیروی دریایی ارتش یمن با موفقیت نفتکش دلونیکس (Delonix) را با چندین موشک بالستیک هدف قرار دادند. به گفته یحیی سریع، این عملیات منجر به “اصابت مستقیم به کشتی” شد.

بر اساس گزارش UKTMO، دلونیکس زمانی که مورد حمله قرار گرفت در حدود ۱۵۰ مایل دریایی (۲۷۷ کیلومتری) شمال غربی حدیده قرار داشت.

نیروی موشکی ارتش یمن کشتی یوهانس مرسک (Johannes Maersk) را در دریای مدیترانه با موشک کروز با موفقیت هدف قرار داد و این عملیات به یاری خداوند با موفقیت به هدف خود رسید. این کشتی متعلق به شرکت مرسک است که یکی از شرکت هایی است که بیشترین حمایت را از رژیم صهیونیستی انجام داده و بیش از همه شرکت‌ها تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض می کند.

عملیات نظامی دیگری توسط نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ علیه کشتی یوآنیس (Ioannis) انجام شد. این کشتی به دلیل نقض تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر اشغالی مورد هدف تعدادی شهپاد قرار گرفت.

ارتش یمن در پاسخ به جنایت رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین، از نوامبر گذشته تاکنون ده‌ها کشتی وابسته به اسرائیل یا متعلق به آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عرب، اقیانوس هند و دریای مدیترانه مورد حمله قرار داده است.

این حملات هزینه‌های بیمه را برای کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند به طرز سرسام آوری افزایش داده است و بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی را بر آن داشته تا به جای دریای سرخ، از مسیر بسیار طولانی‌تری از جنوب قاره آفریقا استفاده کنند.

پس از حمله غافلگیرانه گروه‌های فلسطینی به رژیم اسرائیل در هفتم اکتبر، رژیم اسرائیل حملات وحشیانه‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این حملات بیمارستان‌ها، اقامتگاه‌ها و عبادتگاه‌ها مورد هدف قرار میگیرند و نوار غزه با تخریب گسترده و یک فاجعه انسانی مواجه شده است. بر اساس آخرین اطلاعات، تاکنون حداقل ۳۷۸۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده اند و بیش از ۸۶ هزار نفر زخمی شده اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

ارتش یمن قول داده است که به حملات موشکی و پهپادی به کشتی های غیرقانونی ناقض ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی تا زمانی که جنایات اسرائیل و آمریکا علیه مردم فلسطین متوقف نشود ادامه دهد.

بر اساس آمار، حملات ارتش یمن به کشتی های یادشده، ۱۲۹-۱۳۲مین حمله رسمی نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند و دریای مدیترانه می‌باشد. همچنین حمله پهپادی به کشتی والر در دریای مدیترانه، ششمین عملیات مشترک ارتش یمن و مقاومت عراق محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.