اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اصابت موشک جدید ارتش یمن به یک کشتی در دریای عرب

  • کد خبر : 31595
  • 06 تیر 1403 - 11:29
اصابت موشک جدید ارتش یمن به یک کشتی در دریای عرب
نیروی دریایی ارتش یمن با استفاده از یک موشک بالستیک جدید یک کشتی متخلف را در دریای عرب مورد حمله و اصابت دقیق قرار داد.

به گزارش اخبار جهادی، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در آخرین بیانیه خود در شامگاه پنجم تیر ماه اعلام کرد: «به یاری خداوند متعال نیروی دریایی ارتش یمن در یک عملیات ویژه موفق به هدف قرار دادن کشتی ام‌اس‌سی سارا وی (MSC SARAH V) در دریای عرب شد. نیروهای مسلح یمن در این حمله از یک موشک بالستیک جدید استفاده کردند که اخیرا مراحل آزمایشی خود را طی کرده است. این عملیات اثبات می‌کند که این موشک قابلیت اصابت دقیق به اهداف در فواصل طولانی را دارا است.»

سرتیپ سریع همچنین اعلام کرد که ویدیوی این عملیات بزودی منتشر خواهد شد.

طبق گزارش مرکز تجارت دریایی بریتانیا این حمله در فاصله ۹۶ مایل دریایی از بندر نشطون اتفاق افتاده است. خسارات وارد شده به کشتی به حدی است که حجم نشت آب وارده به کشتی قابل کنترل نیست و خدمه کشتی مجبور به ترک آن شده اند.

ارتش یمن قول داده است تا زمانی که جنایت اسرائیل و آمریکا علیه مردم فلسطین متوقف نشود، حملات موشکی و پهپادی علیه کشتی های متخلف در دریاهای عرب، سرخ و مدیترانه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.