اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ژنرال صهیونیست: در غزه شکست خورده‌ایم؛ حمله به لبنان یعنی نابودی اسرائیل

  • کد خبر : 31539
  • 27 خرداد 1403 - 18:23
ژنرال صهیونیست: در غزه شکست خورده‌ایم؛ حمله به لبنان یعنی نابودی اسرائیل
ژنرال ارشد سابق در ارتش رژیم صهیونیستی اسحاق بریک با اعتراف به «شکست راهبردی و بی‌سابقه» این رژیم در جنگ غزه گفت که نتیجه هرگونه حمله گسترده به لبنان، «یک هولوکاست» برای اسرائیل خواهد بود.

ژنرال ارشد سابق ارتش رژیم صهیونیستی با بیان این‌که جنگ غزه «هدف خود را از دست داده» گفت که ادامه آن برای نهمین ماه متوالی بدون دستیابی به اهداف اعلامی، در بیش از یک سطح به «اسرائیل» خسارات وارد می‌کند.

وی در گفت‌وگو با رادیوی وابسته به روزنامه معاریو تصریح کرد که جنگ کنونی غزه تنها به نفع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد.مسؤول پیشین شعبه شکایات در ارتش رژیم صهیونیستی درباره عملیات نظامی اشغالگران در رفح نیز اعتراف کرد که اسرائیل در تحقق اهدافش در این شهر نیز مانند سایر مناطق نوار غزه شکست خورد و نیروهای «ارتش» نتوانستند بسیاری از تونل‌های مقاومت را بیابند.

وی تحولات جاری در رفح را «شرم‌آور» توصیف کرد و گفت که «ارتش در واقع با حماس نمی‌جنگد؛ بلکه حماس مسیرها را بمب‌گذاری می‌کند و ما کشته می‌شویم». اسحاق بریک افزود که ارتش اشغالگر در جریان پیشروی زمینی، بیش از ۲۰۰ کشته و هزاران زخمی داده است.

او با بیان این‌که اسرائیل در جنگ کنونی «شکستی راهبردی و بی‌سابقه» را تجربه کرده گفت که «ما طی ۲۰ سال پتانسیل ارتش را کاهش دادیم تا زمانی که دیگر نتواند حماس را شکست دهد».

این ژنرال اسرائیلی درباره جبهه لبنان نیز تاکید کرد که «هرگونه تصمیم نتانیاهو برای حمله به حزب‌الله یک هولوکاست برای اسرائیل به همراه خواهد داشت زیرا اسرائیل اکنون نمی‌تواند موشک‌های حزب‌الله و پهپادهای حزب‌الله را متوقف کند. حال در صورت آغاز جنگی منطقه‌ای و شلیک هر روزه نه ده‌ها که هزاران موشک به سمت ما چه اتفاقی خواهد افتاد؟».

از آغاز جنگ غزه تا به امروز، همواره گزینه جنگ فراگیر اسرائیل علیه حزب الله لبنان مطرح شده اما در سایه تشدید تنش‌ها در این روزها در شمال فلسطین اشغالی، صهیونیست‌ها بار دیگر به آغاز جنگی فراگیر علیه جنوب لبنان تهدید می‌کنند. در همین راستا نیز وزیر و نماینده سابق پارلمان لبنان و فرمانده حزب‌الله محمد فنیش در گفت‌وگو با المیادین، آغاز چنین جنگ فراگیری را بعید دانست و در عین حال تاکید کرد که «مقاومت برای هر احتمالی آماده می‌شود».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.