اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله ارتش یمن به دو کشتی در دریای سرخ

  • کد خبر : 31486
  • 19 خرداد 1403 - 1:54
حمله ارتش یمن به دو کشتی در دریای سرخ
ارتش یمن طی دو عملیات موشکی و پهپادی، دو کشتی متعلق به شرکت های از تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را مورد حمله قرار دادند.

به گزارش اخبار جهادی، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه گفت: «در راستای یاری مردم مظلوم فلسطین و در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه آوارگان منطقه رفح در نوار غزه و در چارچوب گسترش عملیات نظامی در مرحله چهارم تشدید تنش و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به کشورمان؛ نیروی دریایی، نیروی پهپادی و نیروی موشکی نیروهای مسلح یمن دو عملیات مشترک در دریای سرخ علیه دو کشتی البلا (Elbella) و کشتی ای‌ای‌ال جنوا (AAL GENOA) متعلق به شرکت‌های متخلف از تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی انجام دادند. هدف گیری این کشتی‌ها با تعدادی پهپاد، موشک های بالستیک و دریایی انجام شد و به لطف خدا ضربه دقیق بود.»

سرتیپ سریع در پایان این بیانیه افزود، نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند متعال تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه، به عملیات نظامی خود در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهند داد.

کشتی البلا (Elbella) یک کشتی کانتینربر است که از سال ۲۰۰۶ میلادی با پرچم مالت فعالیت می‌کند. این کشتی از بندر جده به سمت بندر پورت سعید در حال حرکت بوده است.

کشتی ای‌ای‌ال جنوا (AAL GENOA) یک کشتی باری عمومی است که از سال ۲۰۱۰ میلادی تحت پرچم قبرس فعالیت می‌کند. این کشتی از مبدأ بندر پورت سعید در مصر به سمت بندر جبل علی در امارات حرکت می‌کرده است.

بر اساس آمار، حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن به این دو کشتی، ۱۰۷ و ۱۰۸ مین حمله رسمی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند و دریای مدیترانه می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.