اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رهبر انصارالله: در طول یک ماه گذشته ۳۸ عملیات با ۹۱ موشک بالستیک و کروز و پهپاد انجام شد

  • کد خبر : 31478
  • 17 خرداد 1403 - 23:49
رهبر انصارالله: در طول یک ماه گذشته ۳۸ عملیات با ۹۱ موشک بالستیک و کروز و پهپاد انجام شد
سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله و انقلاب یمن در سخنرانی هفتگی خود درباره آخرین اخبار و تحولات منطقه به جزئیات عملیات های مستقل و مشترک نیروهای یمنی علیه ائتلاف آمریکایی-انگلیسی و تبیین برنامه های دشمن علیه اقتصاد یمن پرداخت.

به گزارش اخبار جهادی، مشروح سخنان سید الحوثی به شرح زیر است:

– صهیونیست های متجاوز ۲۴۴ روز است که به تجاوزات و نسل کشی خود علیه مردم فلسطین در نوار غزه ادامه می دهند. تنها در این هفته، ماشین کشتار صهیونیست ها قریب به ۲۱۰۰ شهید و مجروح در غزه بر جا گذاشت که اکثر آنها زن و کودک بودند.

– دیروز چهارشنبه سالگرد جنگی بود که دشمن اسرائیلی الاقصی و بقیه کرانه باختری را اشغال کرد. در آن روز دشمن به ۴ کشور عربی فلسطین، اردن، مصر و سوریه اعلام جنگ کرد و در طول شش روز، دشمن تقریباً ۷۰ کیلومتر مربع از اراضی عربی را تحت کنترل داشت، مساحتی معادل بیش از ۳ برابر مساحتی که در سال ۱۹۴۸ میلادی اشغال کرده بود. در آن تجاوز، دشمن صدها هزار فلسطینی را از سرزمین‌های خود و حدود ۱۰۰ هزار سوری را از ارتفاعات جولان اشغالی آواره کرد. پس از آن شکست، اعراب در سودان در سطح رسمی گرد هم آمدند تا آنچه را «سه نه» نامیدند اعلام کنند: نه به آشتی، نه به مذاکره و نه به به‌رسمیت شناختن. متأسفانه اکنون چیزی از آن شعارها باقی نمانده و حتی رژیم سودان نیز آن شعارها را کنار گذاشته است.

– شراکت آمریکا در هر یک از جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین جریان دارد. آمریکایی ها تلاش می کنند تا هیچ صدایی در داخل آمریکا نباشد که با سیاست حمایت و همکاری آمریکا از اسرائیل مخالفت کند. آمریکایی که در تیترها و شعارهایش وانمود می کرد که به دادگستری احترام می گذارد، اینجا علیه دیوان کیفری بین المللی و کارمندان و قضاتش تحریم صادر می کند.

– طرح آمریکا نه به پایان تجاوز به غزه، نه عقب نشینی دشمن اسرائیلی از آن، و نه کمک رسانی به تمام نوار غزه منجر می شود. این طرح با یک توافق مبادله کامل و جامع فاصله زیادی دارد و هدف آن ارائه پوشش سیاسی و حمایت بیشتر از دشمن اسرائیلی در مواجهه با جهان است.

– نیروهای مسلح کشورمان سحرگاه امروز با انجام عملیاتی مهم به سمت بندر حیفا عملیات مشترک با مقاومت اسلامی عراق را آغاز کردند. مسیر عملیات مشترک با مقاومت اسلامی در عراق مهم، راهبردی و پیشرو خواهد بود که الگویی از همکاری فرزندان اسلام در چارچوب جهاد فی سبیل الله را ارائه می کند. من به برادران مقاومت اسلامی در عراق درود می فرستم. عملیات مشترک در چارچوب مرحله چهارم تشدید تنش، تأثیر بسزایی بر دشمنان خواهد گذاشت.

– در این هفته ۱۱ عملیات در دریاهای سرخ، عرب، اقیانوس هند و ام الرشراش (ایلات) انجام دادیم. عملیات ما در این هفته با ۳۶ موشک بالستیک و بالدار و پهپاد انجام شد.

– یکی از اتفاقات مهم در عملیات این هفته، رونمایی از موشک «فلسطین» است. موشک فلسطین با در نظر گرفتن الزامات مرحله چهارم در سطح فنی و برد تولید شده است. موشک فلسطین ان شاءالله بر دشمنان تأثیر زیادی خواهد گذاشت. این موشک در سطح فنی، به ویژه برای تلاش های رهگیری که چندین کشور در آن همکاری می کنند، متفاوت است.

– عملیات ما در این هفته ۸ کشتی مرتبط و متعلق به آمریکا را هدف قرار داد و برخی دیگر شامل فرمان ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی شد.

– یکی از مهم‌ترین و بارزترین عملیات‌های این هفته، هدف قرار دادن ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» در شمال دریای سرخ طی ۲۴ ساعت و در دو حمله بود. هدف قرار دادن ناو هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا با ۷ موشک کروز و ۴ پهپاد انجام شد. پس از اینکه ناو هواپیمابر «آیزنهاور» دو بار مورد هدف قرار گرفت، از ترس هدف قرار گرفتن مجدد توسط نیروهای مسلح ما به سمت شمال دریای سرخ عقب نشینی کرد. آیزنهاور در زمان هدف قرار گرفتن ۴۰۰ کیلومتر از مرز ساحلی یمن فاصله داشت، سپس به حدود ۸۸۰ کیلومتری یمن و تا شمال غربی جده دور شد. عملیات هدف قرار دادن ناو هواپیمابر “آیزنهاور” موفقیت آمیز بود و تردد هوایی در آن به مدت دو روز پس از هدف گیری متوقف شد. آمریکا به دلیل شرمندگی و احساس شکست و از دست دادن اعتبارش سعی کرد هدف قرار گرفتن آیزنهاور را انکار کند.

– عملیات ما در ماه ذی القعده از دریای سرخ و عرب، اقیانوس هند، تا دریای مدیترانه و جنوب فلسطین اشغالی بالغ بر ۳۸ عملیات بود. عملیات پشتیبانی در ماه ذی القعده با ۹۱ موشک بالستیک و کروز و پهپاد انجام شد.

– امروز پنجمین ماه از آغاز تجاوز آمریکا و انگلیس به کشورمان در حمایت از دشمن اسرائیلی است. این حملات در حمایت از نسل کشی و محاصره مردم فلسطین در غزه است. انگلیسی ها و آمریکایی ها برای حفاظت از منافع صهیونیست ها در دریا تلاش می کنند و برای تأمین آن تلاش می کنند تا جنایات نسل کشی بدون مزاحمت ادامه یابد.

– طی این هفته ۱۷ حمله و بمباران توسط نیروی دریایی ارتش آمریکا و انگلیس به کشورمان انجام شد که طی آن ۱۵ نفر شهید و ۴۳ نفر مجروح شدند. بمباران هوایی و دریایی آمریکا و انگلیس به کشورمان تاکنون به ۴۸۷ رسیده است که طی آن ۵۵ نفر شهید و ۷۸ نفر مجروح شدند.

– ما هرگز از موضع خود در حمایت از غزه عقب نشینی نخواهیم کرد، صرف نظر از گستردگی تشدید حملات آمریکایی و انگلیسی علیه کشورمان در زمینه نظامی یا زمینه های دیگر. آمریکایی ها تلاش می کنند از راه های اقتصادی به کشورمان تهاجم و فشار شدید وارد کنند.

– ما در مقابله با توطئه ها گزینه های خود را داریم و کارت هایی برای فشار بر دشمنان داریم و در نهایت آنچه را که باید انجام دهیم، انجام خواهیم داد. ما به همه کسانی که قصد دارند توسط آمریکا به دشمن اسرائیلی خدمت کنند توصیه و هشدار می دهیم که در این امر دخالت نکنند. برای هر رژیم عربی و هر طرفی که خود را درگیر خدمت به دشمن اسرائیلی کند ضرر بزرگی خواهد بود و ما با هر اقدامی علیه مردم خود مقابله خواهیم کرد.

– از مردم مجاهد و آزاده عزیزمان می‌خواهم که فردا برای راهپیمایی میلیونی در صنعا و بقیه استان‌ها بیرون بیایند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.