اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله مسلحانه به سفارت آمریکا در بیروت

  • کد خبر : 31477
  • 16 خرداد 1403 - 15:59
حمله مسلحانه به سفارت آمریکا در بیروت
سفارت آمریکا در بیروت هدف حمله مسلحانه عوامل ناشناس قرار گرفت.

به گزارش اخبار جهادی، سفارت آمریکا در بیروت، پایتخت لبنان در ۱۶ خرداد ماه هدف حمله مسلحانه قرار گرفت.

ارتش لبنان طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که عامل این حمله تبعه سوریه بوده است. بر این اساس، فرد مهاجم به ضرب گلوله نیروهای امنیتی زخمی و برای مداوا به بیمارستان منتقل شد. تحقیقات قضایی درباره این حادثه در جریان است.

سفارت آمریکا در لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: تیراندازی صبح امروز با سلاح سبک و نزدیکی ورودی سفارت انجام شده و زوایای حادثه در دست بررسی است.

در بیانیه سفارت آمریکا در لبنان آمده است: در ساعت ۰۸:۳۴ صبح امروز به وقت محلی، اخباری درباره تیراندازی با سلاح سبک به اطراف ورودی سفارت مخابره شد. تحقیقات جریان دارد و ارتباط قوی با مراجع مجری قانون در لبنان داریم. ساختمان سفارت و کارکنان در امنیت و سلامت هستنند.

در همین رابطه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفتگو با شبکه ان بی سی نیوز گفت: از سلامتی تمام کارکنان سفارت آمریکا در بیروت مطمئن شده‌ایم و هر آنچه لازم است، برای حمایت از آمریکایی‌ها انجام خواهیم داد.

پس از این حادثه، عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان، حمله به سفارت آمریکا را محکوم کرده و بر عزم کشورش برای حفاظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی تاکید کرد.

تا این لحظه گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما تصویر منتشر شده از فرد مهاجم نشان می‌دهد که وی مشکوک به عضویت در گروه تروریستی داعش است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.