اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پاسخ حزب‌الله به تهدیدهای تل‌آویو: برای جنگ فراگیر کاملا آماده‌ایم

  • کد خبر : 31460
  • 15 خرداد 1403 - 22:03
پاسخ حزب‌الله به تهدیدهای تل‌آویو: برای جنگ فراگیر کاملا آماده‌ایم
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نعیم قاسم امروز سه‌شنبه گفت که اگر اسرائیل به دنبال آغاز جنگی همه‌جانبه با لبنان است، مقاومت لبنان کاملا برای آن آماده است.

به گزارش اخبار جهادی، در پی انتشار خبرهایی درباره احتمال آغاز یک نبرد همه جانبه بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان در رسانه‌های اسرائیلی و انتقال پیامی در این خصوص از سوی انگلیس به دولت لبنان، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان به تبیین نقطه نظر مقاومت لبنان در این خصوص پرداخت.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر تصریح کرد که «اگر اسرائیل می‌خواهد جنگی فراگیر را آغاز کند، ما برای آن آماده هستیم. هرگونه گسترش دایره جنگ توسط اسرائیل علیه لبنان با ویرانی و آوارگی [بیشتر] در اسرائیل همراه خواهد بود».

مقامات اسرائیلی در حالی لبنان را به تدارک برای جنگی فراگیر تهدید می‌کنند که حتی تحلیلگران صهیونیست درباره تبعات گشودن جنگی فراگیر علیه حزب الله و سناریوی ویرانگر آن هشدار می‌دهند و می‌گویند حزب‌الله که طی حدود ۸ ماه جنگ تنها از ۵ درصد زرادخانه تسلیحاتی خود استفاده کرده، در صورت آغاز جنگی فراگیر، به راحتی زیرساخت‌های حیاتی اسرائیل در سراسر فلسطین اشغالی را ویران خواهد کرد.

نعیم قاسم در ادامه افزود که مقاومت برای این نبرد آماده است و اجازه نخواهد داد که اسرائیل به پیروزی برسد. تصمیم ما عدم گسترش دامنه جنگ است اما اگر این امر «به ما تحمیل شود، وارد آن خواهیم شد. طی دو ماه گذشته تهدیدهایی دریافت کردیم و پاسخ ما این بود که جبهه لبنان به غزه مرتبط است».

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد که حزب‌الله لبنان تنها از بخش کوچکی از توانایی‌های خود متناسب با ماهیت نبرد جاری استفاده کرده است و خروج نیروهای رضوان از مناطق مرزی لبنان با فلسطین اشغالی درست نیست.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره طرح پیشنهادی بایدن برای آتش‌بس نیز گفت که پیشنهادهای بایدن برای آتش‌بس، فاقد عینیت است و بیشتر یک پیشنهاد انتخاباتی برای مصرف داخلی آمریکا است و آمریکا برای توقف جنگ اسرائیل علیه غزه تصمیمی جدی نگرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.