اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پاسخ ارتش یمن به جنایات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی / حمله موشکی به ناو هواپیمابر آیزنهاور

  • کد خبر : 31425
  • 11 خرداد 1403 - 23:47
پاسخ ارتش یمن به جنایات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی / حمله موشکی به ناو هواپیمابر آیزنهاور
سرتیپ یحیی سریع طی بیانیه ای اعلام کرد، ارتش یمن در پاسخ به جنایات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی، ناو هواپیمابر آیزنهاور ارتش آمریکا را با موشک های کروز و بالستیک مورد حمله قرار داد.

به گزارش اخبار جهادی، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن ظهر امروز در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای موشکی و دریایی ارتش یمن در پاسخ به حملات هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به مناطق مختلف یمن، ناو هواپیمابر آیزنهاور را به عنوان مصدر حملات علیه یمن مورد حمله موشکی قرار دادند. سرتیپ سریع در ابتدای این بیانیه گفت:

دشمنان آمریکایی-انگلیسی طی ساعات گذشته به پایتخت و مدیریت‌های استان صنعا، الحدیده و تعز حمله کردند.

– چهار حمله به صنعا انجام شد که منجر به زخمی شدن یک نفر شد.
– دو حمله به استان صنعا.
– یک حمله به منطقه حیفان در تعز.
– شش حمله هوایی به استان الحدیده که به شرح موارد زیر است:
۱- حمله به بندر الصلیف.
۲- حمله به ساختمان رادیو.
۳- دو حمله به پایگاه نظامی غلیفقه.
۴- دو حمله به خانه علی محسن و علی عبدالله صالح.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیان نتایج حملات آمریکا و انگلیس به یمن گفت: «حملات به الحدیده منجر به شهادت ۱۶ نفر و ۴۱ نفر زخمی شد. مجموع تلفات نظامی و غیرنظامی با حملات دیگر از جمله اماکن غیرنظامی مانند ساختمان رادیوی الحدیده در مقابل بیمارستان الثوره و گارد ساحلی در بندر الصلیف به ۵۸ شهید و مجروح می رسد. این حملات، به ساختمان رادیوی الحدیده و همچنین ساختمان گارد ساحلی در بندر الصلیف آسیب وارد کرد و همچنین به تعدادی از کشتی های تجاری در بندر آسیب رساند. این حملات نشان دهنده هدف قرار دادن اماکن غیرنظامی است و نقض آشکار تمام قوانین بین المللی و جنایت جنگی تمام عیار است.

بنابراین… در پاسخ به این جنایات و در چارچوب پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس و در ادامه یاری مردم مظلوم فلسطین، نیروی موشکی و نیروی دریایی ارتش یمن دست به اقدام مشترک زدند. عملیات نظامی با هدف قرار دادن ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» در دریای سرخ با تعدادی موشک کروز و بالستیک انجام شد و به فضل خدا حمله با اصابت دقیق و مستقیم انجام شد.»

سرتیپ سریع در پایان افزود، نیروهای مسلح یمن از پاسخ مستقیم و فوری به هر تجاوز جدید به خاک یمن، با هدف قرار دادن همه منابع تهدید و همه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریاهای سرخ و عرب تردید نخواهند کرد. نیروهای مسلح یمن تاکید می کنند که جنایات آمریکایی-انگلیسی مانع از انجام وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال مردم فلسطین نخواهد شد و عملیات ما تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم مظلوم فلسطین در نوار ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در ساعات پایانی شب گذشته و بامداد امروز جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی برای جلوگیری از حملات ارتش یمن به کشتی‌های اسرائیلی و وابسته به آنها، اقدام به اجرای یک عملیات هوایی گسترده در استان‌های صنعا، الحدیده و تعز کردند. این حملات موجب تخریب تعدادی از ساختمان های دولتی و غیرنظامی در یمن و همچنین شهادت ۱۶ نفر و زخمی شدن ۴۲ نفر شد.

انتهای یپام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.