اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دیدار فرماندهان مرزبانی ایران و عراق

  • کد خبر : 31426
  • 11 خرداد 1403 - 22:24
دیدار فرماندهان مرزبانی ایران و عراق
­فرماندهان مرزبانی عراق و ایران در تهران دیدار و بر استحکام مرز‌های مشترک و تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی تاکید کردند.

به گزارش اخبار جهادی، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سپبهد محمد عبدالوهاب سکر، فرمانده مرزبانی عراق با بیان اینکه مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و عراق در کنار یکدیگر برای ایجاد امنیت مردم دو کشور در مرزها تلاش می کنند، افزود: به لطف خداوند متعال فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در موضوع مرز به بلوغ کامل دست یافته است و امروز وظیفه تامین امنیت ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر از مرزهای طویل جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.

سردار گودرزی با اشاره به تعامل مطلوب و روابط خوب مرزی میان مرزبانی دو کشور ایران و عراق، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکهزار و ۶۰۹ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که به لطف خداوند متعال این حجم عظیم مرز مشترک با روابط و تعامل مطلوبی که بین مرزبانان دو کشور برقرار است به خوبی کنترل و مدیریت می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه همکاری مطلوب مرزبانان دو کشور در اربعین حسینی سال گذشته، عنوان کرد: امید است برگزاری مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) امسال توام با همکاری متقابل دو کشور ایران و عراق باشد، انشاءالله با توسعه همکاری‌ها شاهد ارتقاء امنیت نیز باشیم.

سپبهد عبدالوهاب سکر فرمانده مرزبانی کشور عراق نیز با اظهار خوشحالی از دیدار با سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی را تسلیت گفت.

وی در ادامه با تأکید بر همکاری مطلوب مرزی میان دو کشور، اظهار داشت: مطمئن هستیم همکاری‌های مرزی موجب تقویت امنیت مرزهای بین دو کشور می‌شود.

سپبهد عبدالوهاب با بیان اینکه روابط حسنه مرزی بی‌سابقه‌ای در طول تاریخ بین دو کشور ایجاد شده است، افزود: تأمین امنیت مرزهای دو کشور خدمت به مردم دو کشور است. وی با تأکید بر پوشش کامل مناطق مرزی مشترک با ایران و جلوگیری از هرگونه قاچاق و تجاوزهای مرزی، گفت: مرزبانی کشور عراق این آمادگی را دارد تا با همکاری مرزبانان جمهوری اسلامی ایران امنیت و همچنین تسهیل در تردد زائران در ایام اربعین حسینی را فراهم کند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.