اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دستگیری قاتلان ابوماریه القحطانی؛ واقعی یا ساختگی؟

  • کد خبر : 31379
  • 11 خرداد 1403 - 11:59
دستگیری قاتلان ابوماریه القحطانی؛ واقعی یا ساختگی؟
محمد عبدالرحمن وزیر کشور دولت خود خوانده نجات وابسته به هیئت تحریر الشام در شمال سوریه پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه از دستگیری عناصری که در قتل ابوماریه القطانی از رهبران هیئت تحریر الشام دست داشتند خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، رسانه‌های وابسته به تحریر الشام پیش از سخنرانی محمد عبدالرحمن با انتشار تصاویری مدعی شدند که نیروهای ویژه وزارت کشور توانستند در منطقه حارم واقع در شمال سوریه یک گروه از اعضای داعش را دستگیر کنند. این رسانه‌ها هیچ اشاره‌ای به ارتباط این گروه با ترور القحطانی نکردند.

بیانیه وزارت کشور دولت نجات

رسانه‌های وابسته به تحریر الشام در حالی از کشته شدن چند تن از اعضای این گروه در درگیری با عناصر ویژه وزارت کشور خبر دادند که محمد عبدالرحمن بدون ذکر نام داعش تنها از کشته شدن یک تن از اعضای این گروه و خنثی کردن یک خودروی بمب گذاری شده و یک موتورسیکلت بمب گذاری شده و همچنین کشف چند بمب آماده انفجار و چند کمربند انتحاری خبر داد.

این در حالی است که یکی از عناصر وزارت کشور که از محل عملیات گزارش داد از وجود دو موتورسیکلت بمب گذاری شده و نه یک موتورسیکلت خبر داد.

گفتنی است که ابو ماریه القحطانی نفر دوم هیئت تحریر الشام در روز ۱۶ فروردین ماه ۲۸ روز پس از آزادی از زندان شش ماهه‌اش به اتهام جاسوسی علیه تحریر الشام در محل اقامتش در سرمدا واقع در شمال سوریه در حالی که از چند میهمان استقبال می‌کرد در اثر یک انفجار که به نظر می‌رسد توسط یک عامل انتحاری انجام شده بود کشته شد.

هیئت تحریر الشام رسما انگشت اتهام را در این ترور به سوی داعش نشانه رفت، این در حالی بود که داعش هیچگاه مسئولیت انجام این عملیات را بر عهده نگرفت، معارضان جولانی و تحریر الشام نیز هیچگاه روایت رسمی جولانی را نپذیرفتند.

 رسانه‌های معارضان جولانی در شمال سوریه با توجه به تناقضات موجود در روایت‌های متعدد رسانه‌های نزدیک به جولانی و روایت وزیر کشور، خبر دستگیری قاتلان قحطانی را به استهزاء گرفتند.

تمیزی لباس عناصر وزارت کشور، تمیزی موتورسیکلتی که ادعا می‌شود بمب گذاری شده، شباهت خودروی ادعایی به خودروهای مورد استفاده دولت خود خوانده و عدم برخورداری خودرو از پلاک، و همچنین شباهت مکان عملیات با ساختمان‌های وزارت کشور و وجود نشانه‌هایی از مصنوعی بودن صحنه عملیات مسائلی هستند که از سوی معارضان جولانی برای نفی روایت تحریر الشام مطرح شده‌اند.

معارضان جولانی همچنین زمانبندی این عملیات با اعتراض سفارت ایالات متحده در دمشق به سرکوب تظاهرات مردمی از سوی جولانی و جوابیه ضعیف تحریر الشام را مشکوک تلقی کردند. از نظر معارضان، جولانی با ادعای انجام این عملیات علیه داعش می‌خواهد به تطهیر چهره خود در برابر آمریکایی‌ها بپردازد.

برخی دیگر از معارضان نیز انجام این عملیات پیش از تظاهرات روز جمعه را در جهت سرکوب تظاهرات مردمی تلقی کردند.

لازم به ذکر است که تظاهرات اعتراضی علیه تحریر الشام که از مرداد ماه سال گذشته آغاز شده‌است در هفته‌های اخیر به صورت گسترده‌تری پیگیری شده و از سوی عناصر تحریر الشام با خشونت سرکوب می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.