اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دانش نظامی: رونمایی مقاومت اسلامی عراق از موشکی صارم

  • کد خبر : 29198
  • 23 آبان 1402 - 12:48
دانش نظامی: رونمایی مقاومت اسلامی عراق از موشکی صارم
مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از یک فروند موشک جدید به نام “صارم” رونمایی کرد.

به گزارش اخبار جهادی، مقاومت اسلامی عراق در ۲۳ آبان ماه با انتشار بیانیه و تصویری، از یک فروند موشک جدید به نام “صارم” رونمایی کرد.

در این بیانه آمده است: مقاومت اسلامی عراق در چارچوب پاسخگویی به جنایات رژیم صهیونیستی در تجاوز علیه غزه با هدایت و مدیریت آمریکا، امروز برای اولین بار از موشک کوتاه‌برد “صارم” رونمایی کرد.

با انتشار تصاویر موشک صارم مشخص می‌شود که قطر و طول دو موشک الاقصی۱ و صارم به یکدیگر نزدیک است. همچنین این دو موشک از سر جنگی شبیه به هم بهره می‌برند. هر دو نمونه رونمایی شده، از ترکیب باله و شکل مشابه با خانواده فاتح استفاده می‌کنند.

موشک صارم و الاقصی۱‍

با توجه به عدم اعلام مشخصات دو موشک به صورت رسمی، حدس زدن نوع موشک ها سخت خواهد بود اما با توجه به قطر ۳۶۸ میلیمتری موشک فتح ۳۶۰ هیچ کدام از دو نمونه نمیتواند فتح ۳۶۰ باشد.

اما سه احتمال برای دو موشک الاقصی۱ و صارم میتوان مطرح کرد:
در احتمال اول استفاده از موشک BM45 با نام الاقصی ١ است که با احتمال وجود الاقصی٢ باید به دنبال گزینه ای دیگر نیز در میان موشک‌های خانواده فاتح گشت. در این احتمال موشک صارم باید موشک BM250 باشد.

اما در احتمال دوم، موشک الاقصی١ موشک فاتح ۱۱۰ خواهد بود و موشک صارم باید موشک فاتح ۳۱۳ باشد. البته شکل باله‌های موشک صارم شبیه به موشک ذوالفقار نیز می‌باشد.

احتمال سوم، تولید موشک‌های اختصاصی برای مقاومت عراق است که بسته به اقتضای زمان نام‌گذاری و رونمایی شده باشند. در این حالت صرفا موشک‌ها از نظر ظاهری به نمونه های ایرانی شبیه هستند و تغییرات زیادی می‌توانند داشته باشند که برای کاهش هزینه از موتور یکسان نیز می‌توانند بهره ببرند.

شایان ذکر است مقاومت اسلامی عراق در ۱۵ آبان ماه نیز با انتشار تصویری، از یک فروند موشک جدید به نام “الاقصی۱” رونمایی کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.