اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۶ آبان ۱۴۰۲

  • کد خبر : 29065
  • 07 آبان 1402 - 3:52
آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۶ آبان ۱۴۰۲
در ۲۲مین روز از آغاز جنگ در فلسطین، درگیریها و نبردها در اطراف نوار غزه ادامه یافت. مبارزان فلسطینی تا طلوع خورشید تمامی حملات شبانه‌ی نیروهای اسرائیلی در محورهای بین حانون در شمال نوار غزه و البریج در شرق نوار غزه را دفع کردند.

در ۲۲مین روز از آغاز جنگ در فلسطین، درگیریها و نبردها در اطراف نوار غزه ادامه یافت. مبارزان فلسطینی تا طلوع خورشید تمامی حملات شبانه‌ی نیروهای اسرائیلی در محورهای بین حانون در شمال نوار غزه و البریج در شرق نوار غزه را دفع کردند. در طول روز از شدت درگیریها تا حد بسیاری زیادی کاسته شد و درگیریها به‌صورت بسیار پراکنده و مقطعی مشاهده شد.

بر اساس شواهد میدانی و اطلاعاتی که از داخل نوار غزه مخابره می‌شود، نیروهای رژیم اسرائیل موفق به پیشروی خاصی در محورهای مذکور نشده اند و وضعیت همچنان ثابت است.

از میزان تلفات نیروهای اسرائیلی و نیروهای مقاومت فلسطینی نیز اطلاعاتی در دسترس نیست. کتائب القسام ویدیویی از درگیریهای دیشب و هدف قرار دادن یک دستگاه نفربر زرهی پنتر ارتش اسرائیل در شرق محله الشجاعیه با موشک هدایت شونده منتشر کرد. احتمال میرود در این حمله ۹ نفر از نیروهای اسرائیلی کشته و زخمی شده باشند.

شایان ذکر است مقامات رژیم اسرائیل زمانبندی خاصی برای عملیات زمینی جاری در نوار غزه مشخص نکرده اند. در واقع مقامات رژیم اسرائیل با عدم اعلام رسمی حتی آغاز این عملیات، تلاش میکنند پاسخ‌ها و واکنش‌های احتمالی سایر اضلاع محور مقاومت را به تاخیر بیاندازند.

از ساعات پایانی روز شنبه، ارتش رژیم صهیونیستی موج جدیدی از حملات را در محور بیت حانون آغاز کرده است و مبازران فلسطینی در حال دفع این حملات هستند.

اتفاق مهم دیگر امروز، نفوذ مجدد مبارزان فلسطینی به منطقه زیکیم در شمال نوار غزه است. در پی نفوذ نیروهای مقاومت فلسطین به منطقه زیکیم، ارتش اسرائیل از ساکنان این منطقه خواست تا اطلاع ثانوی از پناهگاهها و منازل خود خارج نشوند. نفوذ مجدد نیروهای فلسطینی به داخل اراضی اشغالی آنهم در زمانی که ارتش رژیم اسرائیل بخش عمده ای از توان نظامی خود را معطوف به این منطقه کرده است و آسمان و زمین منطقه در پایش مداوم ارتش اسرائیل قرار دارد، به عنوان یک شکست اطلاعاتی و نظامی دیگر برای این رژیم محسوب می‌شود.

بمبارانهای سنگین مناطق مختلف غزه توسط جنگنده ها و توپخانه رژیم اسرائیل ادامه دارد. رژیم اسرائیل اعلام کرد که شب گذشته ۱۵۰ نقطه را در نوار غزه بمباران کرده است. حجم خرابی و ویرانی در نوار غزه بی سابقه است. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه به بیش از ۷۷۰۳ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان هم به بیش از ۱۹۷۴۳ نفر رسیده است. در کرانه باختری نیز دستکم ۱۱۱ فلسطینی شهید و بیش از ۱۹۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی در پاسخ به حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، در چندین نوبت شهرکهای اطراف نوار غزه و همچنین مناطق دورتر مانند شهر تل آویو را آماج حملات راکتی خود قرار دادند.

در جبهه شمالی، درگیریها مانند روزهای گذشته به‌صورت حملات توپخانه ای و موشکی و راکتی پیگیری شد. حزب الله در چندین نوبت مواضع نیروهای اشغالگر اسرائیلی را با توپخانه و موشکهای ضد زره مورد هدف قرار داد. ارتش رژیم اسرائیل نیز با استفاده از توپخانه و جنگنده در چندین نوبت روستاها و مناطق مرزی جنوب لبنان مانند مرکبا، حولا، میس الجبل، الضهیره، یارین، رامیه، الناقوره، حلتا و بیت لیف را مورد هدف قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.