اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۲ آبان ۱۴۰۲

  • کد خبر : 29042
  • 03 آبان 1402 - 10:17
آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۲ آبان ۱۴۰۲
در روز هجدهم نبردها، نیروهای فلسطین موفق شدند مجددا به منطقه زیکیم در شمال نوار غزه نفوذ کنند. بر اساس اطلاعات موجود دستکم ۱۵ مبارز فلسطینی به زیکیم نفوذ کرده‌اند. درگیریها تا ساعات پایانی روز ادامه داشت.

حملات راکتی به شهرکهای اسرائیلی اطراف نوار غزه و مناطق دورتر ادامه دارد. امروز شهرهای تل آویو، اشدود و اشکلون دستکم سه بار مورد هدف حملات سنگین راکتی نیروهای مقاومت قرار گرفتند. در یکی از این حملات، یک راکت به شهرک الفی مناشیه در شمال شرق تل آویو اصابت کرد و یک خانه به طور جدی آسیب دید و تخریب شد. رسانه‌های صهیونیستی در ادعایی عجیب عنوان کردند که این حمله توسط یک موشک کروز انجام شده است. صهیونیستها همچنین مدعی شدند که این موشک ایرانی بوده و مشابه موشک کروز روسی خا ۵۵ است.

در جبهه شمال، درگیریهای توپخانه‌ای و موشکی بین نیروهای حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی ادامه دارد. حزب الله مانند روزهای گذشته با استفاده از موشک های هدایت شونده ضد تانک پاسگاه‌های نیروهای اسرائیلی در منطقه جل العلم در منطقه لبونه (نزدیکی رأس الناقوره)، مانارا، العباد، برانیت، الراهب را مورد حمله قرار داد.

ارتش اسرائیل نیز با حملات هوایی و توپخانه ای مناطق یارون، عیتا الشعب، رامیه، مروحین، ضهیره، رمیش، کفرشوبا و حلتا، الحرجیه و الرویسه را مورد حمله قرار داد. پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی با چهار بمب ارتفاعات جبل سدانه در شمال منطقه کفرشوبا را مورد هدف قرار دادند.

بر اساس اعلامیه حزب الله، نه تن از اعضای حزب الله در درگیری های امروز به شهادت رسیدند.

در جبهه جولان، نیروهای مقاومت در سوریه با دستکم پنج فروند راکت مواضع اسرائیل در بلندیهای جولان اشغالی را مورد حمله قرار دادند. شهرداری جولان اشغالی اعلام کرد که حملات راکتی علیه مناطق میتسار، نیوت جولان، آفیک، بنی یهودا و گیفعات یوآف در جنوب جولان انجام شده و منجر به قطع برق در برخی مناطق شده است. این دومین حمله راکتی نیروهای مقاومت از خاک سوریه به مواضع اسرائیل در جولان اشغالی است. این حمله و پاسخ ضعیف اسرائیل به آن نشان داد که اسرائیل توانایی محدودی در پاسخگویی به حملات از چند محور دارد و در روزهای آینده می توان از این منظر ضربات سخت‌تری به رژیم اسرائیل وارد کرد.

در خصوص میزان تلفات جنگ، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه به بیش از ۵۷۹۱ نفر شامل ۲۳۶۰ کودک و ۱۲۹۲ زن افزایش یافته و شمار مجروحان هم به بیش از ۱۵۵۰۰ نفر رسیده است. در کرانه باختری نیز دستکم ۹۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.