اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله راکتی به مواضع آمریکا در میدان نفتی العمر

  • کد خبر : 25161
  • 09 دی 1401 - 22:49
حمله راکتی به مواضع آمریکا در میدان نفتی العمر
مواضع اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر واقع در استان دیرالزور در شرق سوریه مورد حمله راکتی قرار گرفت.

به گزارش اخبار جهادی، بالگردهای آمریکایی برای انتقال مجروحین حمله راکتی وارد منطقه الخضراء شده‌اند.

تا این لحظه هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما با توجه به پیشینه حملات نیروهای مقاومت به مواضع اشغالگران آمریکایی در شرق سوریه، احتمال می‌رود که این حمله نیز توسط گروه‌های مقاومت مستقر در استان دیرالزور انجام گرفته باشد.

طی ماه‌های گذشته در سال ۲۰۲۲، پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه چندین حمله راکتی و پهپادی مانند حمله دیروز را تجربه کرده‌اند.

آمریکا و نیروهای متحدش در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش به سوریه حمله کردند. اکنون بخش بزرگی از استان‌های دیرالزور، رقه و الحسکه در کنترل نیروهای آمریکای و نیروهای تحت حمایتش یعنی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) است. از سال ۲۰۱۵، فرماندهی آمریکا با هدف سیطره بر منابع انرژی سوریه، چندین پایگاه نظامی در مناطق نفتی در امتداد رودخانه فرات در شرق سوریه ایجاد کرده است.

مقامات سوریه اعلام کرده‌اند که اشغال چندین ساله سوریه توسط ایالات متحده و غارت منابع غنی نفتی این کشور جنگ زده توسط آمریکا ۱۰۷.۱ میلیارد دلار خسارت به بخش نفت و گاز سوریه وارد کرده است.

اگرچه دولت سوریه و متحدانش در اواخر سال ۲۰۱۷ شکست داعش را اعلام کرده‌اند، اما آمریکا همچنان بخش‌هایی از این کشور را اشغال کرده و از خروج خودداری می‌کند. دمشق و متحدانش حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه را یک اشغالگری آشکار قلمداد می‌کنند، با این حال سازمان‌های بین المللی طبق معمول چشم خود را بر روی اقدامات آمریکا بسته اند و غارت منابع این کشور همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.