اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

علی طباطبایی، فرمانده یگان رضوان حزب‌الله کیست؟

  • کد خبر : 27383
  • 15 خرداد 1402 - 2:00
علی طباطبایی، فرمانده یگان رضوان حزب‌الله کیست؟
علی طباطبایی، یکی از نیروهای حزب‌الله لبنان است که انجام موفقیت‌آمیز مأموریت‌های مختلف در این جنبش، او را به پیشرفت‌های قابل توجهی رساند تا این که فرماندهی نیروهای واکنش سریع را بر عهده گرفت و پس از آن به فرماندهی یگان رضوان منصوب شد.

در اولین ساعات حمله بالگرد رژیم صهیونیستی به دو خودروی وابسته به گروه‌های مقاومت در منطقه القنیطره (در دی ماه ۱۳۹۳) که به شهادت شش تن از نیروهای مقاومت لبنان و یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایران منجر شد، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله شبکه ۱۰ تلویزیون این رژیم در اقدامی شتاب‌زده اعلام کردند که هدف اصلی این عملیات نظامی ترور “علی طباطبایی” بود که در طول سالیان دراز خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربوده است.

اما علی طباطبایی کیست؟
منابع صهیونیستی وی را مسئول یگان هجومی حزب‌الله لبنان معرفی کردند که مأموریت اصلی وی ورود به منطقه اشغالی الجلیل در صورت صلاحدید رهبران مقاومت است زیرا با مطرح شدن معادله سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر آزادسازی منطقه الجلیل در هر حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به لبنان، حزب‌الله در سال ۲۰۰۸ یگان مخصوصی را برای ورود به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین تاسیس کرد و فرماندهی این یگان بر عهده علی طباطبایی بود.

برخلاف تصور رایج که این مقام حزب‌الله لبنان را ایرانی معرفی می‌کنند، وی تابعیت لبنانی دارد و از پدر ایرانی و مادری اهل جنوب لبنان به دنیا آمده و محل تولد و زندگی‌اش در جنوب لبنان بوده است. وی در جوانی به گروه‌های مقاومت این کشور ملحق شد. انجام موفقیت‌آمیز مأموریت‌های مختلف در حزب‌الله لبنان، او را به پیشرفت‌های قابل توجهی رساند تا این که فرماندهی نیروهای واکنش سریع را بر عهده گرفت و پس از آن به فرماندهی یگان رضوان منصوب شد.

برنامه “پاداش برای عدالت” وابسته به وزارت خارجه آمریکا بابت دریافت هر نوع اطلاعاتی در خصوص “علی طباطبایی”، پاداشی معادل ۵ میلیون دلار تعیین کرد. طبق ادعای آمریکایی‌ها، طباطبایی از رهبران ارشد نظامی حزب‌الله است که فرماندهی نیروهای ویژه این گروه در سوریه و یمن را بر عهده داشته است. اقدامات طباطبایی در سوریه و یمن بخشی از تلاش گسترده حزب‌الله برای آموزش، تامین امکانات و نیروی انسانی در حمایت از فعالیت‌های مخرب منطقه‌ای آن است.

اما بخش جالب ماجرا آنجاست که علی طباطبایی در رزمایشی که نیروهای حزب‌الله در آستانه عید مقاومت، در منطقه ملیتا واقع در جنوب لبنان برگزار کردند، شرکت کرد. سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان نیز در این رزمایش حضور یافت و در مراسم آغازین این رزمایش، اسلحه شخصی شهید عماد مغنیه را از طرف خانواده وی به علی طباطبایی، فرمانده یگان رضوان اعطا کرد.

در همین رابطه، مرکز مطالعات اسرائیلی آلما که فعالیت‌های محور مقاومت را رصد می‌کند، نوشت: انتشار چهره علی طباطبایی، فرمانده یگان رضوان حزب‌الله در جریان رزمایش اخیر مقاومت لبنان، نشان از تمایل حزب‌الله برای ارسال پیامی تهدیدآمیز به اسرائیل بوده که ظاهراً مهم‌تر از مخفی نگه داشتن چهره فرمانده یگان رضوان است!

بیشتر بخوانید: رزمایش حزب‌الله در آستانه سالروز خروج ارتش اسرائیل از خاک لبنان (ویدیو)

تصویر منتشر شده توسط مرکز مطالعات اسرائیلی آلما از علی طباطبایی
ویدیوی منتشر شده توسط مرکز مطالعات اسرائیلی آلما از علی طباطبایی
برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. به قول امام خامنه ای دشمنان ما از احمق ترینها هستند همونطور که شهید عماد مغنیه رو زدن و هزاران عماد مغنیه بوجود امد و همونطور که شهید قاسم سلیمانی رو زدن و هزاران قاسم سلیمانی بوجود آمد این سرباز اسلام و مقاومت و از همه مهمتر سرباز امام زمان رو هم بزنن هزاران طباطبایی بوجود میاد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.