اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

طی حادثه‌ای مشکوک؛ یک افسر عالی‌رتبه‌ موساد در ایتالیا کشته شد!

  • کد خبر : 27319
  • 11 خرداد 1402 - 14:56
طی حادثه‌ای مشکوک؛ یک افسر عالی‌رتبه‌ موساد در ایتالیا کشته شد!
یک افسر بازنشسته و باسابقه‌ی دستگاه جاسوسی موساد و دو مامور اطلاعاتی ایتالیا طی حادثه‌ای مشکوک در یک قایق تفریحی در دریاچه ماگیور ایتالیا کشته شدند.

به گزارش اخبار جهادی، رسانه‌های ایتالیایی و صهیونیستی در ۷ خرداد ماه اعلام کردند یک قایق تفریحی در دریاچه ماگیور ایتالیا به دلایلی نامعلوم واژگون شده و یکی از افسر‌های با سابقه موساد به همراه دو تن از نیرو‌های اطلاعاتی ایتالیا در این حادثه کشته شدند. بازرسان ایتالیایی پس از انجام تحقیقات اظهار داشتند که نظر می‌رسد تغییر ناگهانی آب و هوا دلیل این حادثه بوده و هر گونه دخالت انسانی در این حادثه را رد کردند.

طبق ادعای رسانه‌های عبری، ۱۰ تن دیگر از اعضای این قایق تفریحی، جاسوس‌های رژیم صهیونیستی بودند که نجات پیدا کردند و به سرعت با یک هواپیمای نظامی اسرائیلی به اراضی اشغالی منتقل شدند. ۱۸ نفر از ۲۰ فردی که از این حادثه جان سالم به در برده‌اند از جاسوسان یا عوامل امنیتی کنونی و سابق موساد یا سرویس امنیتی ایتالیا هستند.

روزنامه ایتالیایی La Stampa گزارش داد که این گردهمایی برای تبادل اطلاعات بین عوامل دو کشور بوده است و ضمن اینکه ماموران اسرائیلی به جا مانده از این حادثه به قدری با سرعت محل را ترک کردند که حتی ماشین‌هایی را که برای سفر در ایتالیا کرایه کرده بودند را برنگرداندند.

برخی رسانه‌های محلی ادعا کردند این افسران اطلاعاتی برای مراسم جشن تولد یکی از افراد در این قایق بودند اما روزنامه تایمز اسرائیل فاش کرد که مراسم جشن تولد، تنها پوششی برای جلسه‌ای بوده که آن‌ها را دور هم جمع کرده بود.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پس از این ماجرا اعلام کرد افسر کشته شده بازنشسته موساد بوده است. همچنین منابع اسرائیلی با افشای هویت مأمور ۵۰ ساله سابق موساد اعلام کردند که نام وی “ارز شیمونی” است. سرویس امنیتی ایتالیا نیز عنوان کرد که دو مامور ایتالیایی، یک مرد ۶۲ ساله و یک زن ۵۳ ساله درحال انجام وظیفه کشته شدند.

کشته شدن این افسر عالی‌رتبه سرویس اطلاعاتی موساد در اولین سالگرد شهادت سردار صیاد خدایی، حادثه‌ای پر رمز و راز بوده و برای جامعه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نشانه خوبی نیست. بروز حادثه و کشته شدن این افسر برجسته موساد در بازه زمانی کنونی، سوالات زیادی را برانگیخته است. در صورت صحت فرضیه دست داشتن عوامل انسانی در بروز این رخداد، می‌توان به این نتیجه رسید که دامنه ضربه‌پذیری موساد تنها به ایران، عراق، ترکیه و سایر کشورهای منطقه محدود نبوده و اخیرا موساد، ضربات مهمی را در نقاط مختلف جهان از جمله ایتالیا دریافت کرده است!

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.