اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ایران؛ محور اصلی گفتگوهای هرتزوگ و علی‌اف در باکو

  • کد خبر : 27298
  • 09 خرداد 1402 - 21:06
ایران؛ محور اصلی گفتگوهای هرتزوگ و علی‌اف در باکو
رئیس رژیم اسرائیل طی سفری رسمی وارد باکو شده و با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اخبار جهادی، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل در ۹ خرداد ماه به دعوت الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و با هدف “تحکیم روابط راهبردی” وارد باکو، پایتخت این کشور شد.

پس از برگزاری جلسه میان رئیس رژیم اسرائیل و رئیس جمهور آذربایجان، کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده و طرفین، سندهای همکاری از جمله سند همکاری میان وزارت بهداشت باکو و تل‌آویو را امضا کردند.

هرتزوگ پس از دیدار با علی‌اف در صفحه توییتر خود نوشت: من از دوست خود الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان که دوست واقعی اسرائیل است، به خاطر استقبال گرم در کاخ ریاست جمهوری تشکر می‌کنم. اسرائیل، جمهوری آذربایجان را به عنوان یک شریک راهبردی ارزشمند و لنگر ثبات منطقه می‌داند. روابط بین ما، الگوی سایر کشورهایی است که راه صلح و همکاری را انتخاب می‌کنند و نمونه‌ای از روابط دوستانه مسلمانان و یهودیان است.

اسحاق هرتزوگ همچنین پس از دیدار با علی‌اف به رسانه‌ها گفت: کشوری که ساختار امنیتی منطقه را تهدید می کند، ایران است. ما در این جلسه، رایزنی‌های بسیاری در این رابطه انجام دادیم.

الهام علی‌اف نیز اظهار داشت: پس از این دیدار شاهد پویایی مثبت خواهیم بود. گرچه ما قبلاً اقدامات زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله تجاری، امنیتی و… انجام داده‌ایم. من کاملاً مطمئن هستم که پتانسیل زیادی برای افزایش همکاری‌ها وجود دارد اما کار زیادی باقی مانده است که باید انجام شود. البته ما سفر رئیس اسرائیل به آذربایجان را یک سفر تاریخی می‌دانیم.

لازم به ذکر است سفر رئیس اسرائیل به باکو در حالی صورت گرفته است که تاکنون چندین بار مقامات ایرانی نسبت به نیات شوم رژیم اسرائیل برای تبدیل خاک جمهوری آذربایجان به عرصه تهدید علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان هشدار دادند. سخنان اخیر هرتزوگ و بررسی وضعیت فعلی روابط باکو-تل‌آویو حاکی از آن است که مسئولان باکو با بی‌توجهی نسبت به این هشدارها، در جهت تشدید تنش‌ها، ناامنی و افزایش حضور صهیونیست‌ها در منطقه تلاش می‌کنند؛ موضوعی که واکنش جدی مسئولان مربوطه جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدامات و تحرکات فعلی صهیونیست‌ها در نزدیکی مرزهای ایران را می‌طلبد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.