اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پهپادهای بیرقدار از آسمان اوکراین ناپدید شدند!

  • کد خبر : 27291
  • 08 خرداد 1402 - 21:29
پهپادهای بیرقدار از آسمان اوکراین ناپدید شدند!
یک رسانه آمریکایی با اشاره به تغییر وضعیت به‌کارگیری پهپاد بیرقدار، مدعی شد که کیف تعداد زیادی از این نوع پهپاد را از دست داده است.

به گزارش اخبار جهادی، رسانه آمریکایی بیزنس اینسایدر طی گزارشی نوشت که پهپادهای بیرقدار ساخت ترکیه به عنوان سلاح‌های شگفت‌انگیز معرفی می‌شدند و مقام‌های کیف مدعی بودند آن‌ها به اوکراین در مقابل روسیه دست برتر می‌دهد اما پس از یک سال، تعداد کمی از آنها باقی مانده است.

پیش از آغاز جنگ مسکو و کیف، اوکراین ده‌ها فروند پهپاد تهاجمی بیرقدار را از ترکیه خریداری کرد و از آن‌ها دستکم یک بار برای حمله به منطقه دونباس در نقض توافق آتش‌بس حتی قبل از آغاز درگیری با روسیه در فوریه ۲۰۲۲، استفاده کرد. پس از آغاز درگیری‌ها نیز علی رغم اعلام بی‌طرفی ترکیه، کیف ادعا می‌کند تعداد بیشتری از پهپادهای ترکیه را در سال گذشته دریافت کرده است که تاکنون از تعداد آن اطلاعاتی منتشر نشده است.

بیزنس ایسنایدر به نقل از ساموئل بندت، کارشناس پرنده‌های بدون سرنشین و روباتیک گزارش داد ناوگان پهپادهای اوکراین تقریباً به طور کامل منهدم شده است.

این کارشناس ضمن بیان این که بیرقدار در ارتفاع پایین پرواز می‌کند، می‌تواند به هدف سامانه‌های دفاع هوایی تبدیل شود، افزود: زمانی که ارتش روسیه تصمیم به انهدام بیرقدار گرفت، موفق شد بسیاری از آن‌ها را منهدم کند. در همین رابطه، رئیس انجمن شرکت‌های دفاعی اوکراین نیز سال گذشته اعتراف کرد که بیرقدار کاربرد تهاجمی زیادی ندارد.

طبق اذعان برخی مقامات اوکراینی، اکنون کیف عمدتاً از پهپادهای بیرقدار نه برای عملیات‌های تهاجمی بلکه برای اهداف اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی استفاده می‌کند.

گفتنی است مدتی قبل نیز یکی از نظامیان اوکراینی گفته بود که ارتش اوکراین در استفاده از پهپادهای بیرقدار عقب‌نشینی کرده و تنها در موارد خاص این پهپادها را به کارگیری می‌کند. وی با اشاره به افزایش حضور سامانه‌های پدافندی ارتش روسیه در مناطق مختلف اوکراین گفت این پهپادها در ابتدای جنگ در متوقف کردن کاروان‌های زرهی روسیه در اطراف کیف مؤثر بودند، اما اکنون کارایی بسیار کمی دارند و ارتش اوکراین استفاده از پهپادهای بیرقدار را به “ماموریت‌های خاص” محدود کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.