اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دیدار مشاور امنیت ملی عراق با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

  • کد خبر : 27288
  • 08 خرداد 1402 - 21:19
دیدار مشاور امنیت ملی عراق با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
مشاور امنیت ملی عراق طی سفری به تهران، با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اخبار جهادی، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در ۸ خرداد ماه طی سفری به تهران، با سردار علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار احمدیان با اشاره به ریشه‌های مشترک دینی، مذهبی و تمدنی طولانی میان ایران و عراق، آن را تضمین کننده روابط عمیق و گسترده دو کشور دانست. وی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از حکومت برخاسته از اراده مردم در عراق بوده است، تصریح کرد: خون شهدای دو کشور در مبارزه بی‌امان با تروریسم و ناامنی در هم آمیخته و بارزترین آن شهادت سرداران بزرگ مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

احمدیان، توافق‌نامه امنیتی اخیر که حاصل ماه‌ها گفتگو و تلاش مشترک نهادهای ذیربط دو کشور است را اقدامی بسیار مناسب و راهبردی توصیف کرد و بر اجرای دقیق مفاد آن تاکید نمود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بیان داشت: انتظار داریم دولت عراق در چارچوب این توافق‌نامه، هرچه سریع تر ضمن پایان دادن به حضور عناصر ضدانقلاب در این کشور، امنیت مرزهای این کشور با ایران را تضمین کند. اراده جمهوری اسلامی ایران، گسترش و تعمیق همه جانبه روابط با کشورهای همسایه به ویژه کشور دوست و برادر عراق می‌باشد و برای اجرای این سیاست در همه ابعاد آماده همکاری و تعامل دوجانبه و چند جانبه هستیم.

در این دیدار قاسم الاعرجی نیز با تبریک انتصاب احمدیان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت برای وی، تصریح کرد: دولت و نهاد امنیت ملی عراق مصمم و آماده است که چون گذشته با تداوم ارتباطات نزدیک و مستمر در همه حوزه‌ها با جمهوری اسلامی ایران، همکاری و تعامل داشته باشد.

وی با اشاره به روابط ممتاز دو کشور که همواره تدوام داشته گفت: امنیت عراق را امنیت ایران و امنیت ایران را امنیت عراق می‌دانیم. رایزنی مستمر میان مقامات عالی دو کشور به منظور تسریع در اجرای توافقات فی مابین به ویژه در ابعاد اقتصادی و امنیتی را زمینه‌ساز ثبات و پیشرفت دو کشور است و من به همراه یک هیات عالی رتبه به دیدار شما آمده‌ام و بر پایبندی عراق به توافقی که اخیراً بین دو کشور امضا شد تاکید می‌کنم.

مشاور امنیت ملی عراق اظهار داشت: این توافق برخواسته از ایمان و اعتقاد ما است زیرا ثبات و توسعه ایران و عراق را تضمین کننده ارتقاء ضریب امنیت ملی دو کشور و بستر ساز آرامش و پیشرفت در منطقه می‌دانیم.

الاعرجی پیش از سفر به ایران در ۶ خرداد ماه، در راس هیئتی امنیتی و به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای بررسی اقدامات مربوط به اجرای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و عراق در خصوص امنیت مرزها وارد سلیمانیه شد.

شایان ذکر است در ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، علی شمخانی، دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی ایران با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در بغداد دیدار و گفتگو کرد و پس از این دیدار، طی مراسمی با حضور محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، توافقنامه همکاری‌های مشترک امنیتی ایران و عراق از سوی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر عراق به امضا رسید.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.