اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نصرالله خطاب به نتانیاهو: هر اشتباه محاسباتی، منطقه را منفجر خواهد کرد

  • کد خبر : 27265
  • 05 خرداد 1402 - 21:59
نصرالله خطاب به نتانیاهو: هر اشتباه محاسباتی، منطقه را منفجر خواهد کرد
سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه پنج‌شنبه و به مناسبت سالروز آزادسازی لبنان (عید مقاومت) به سخنرانی پرداخت.

به گزارش اخبار جهادی، دبیرکل جنبش‌ حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود اظهار داشت: عید مقاومت و آزادسازی، یک مناسبت مهم بوده که یادآور پیروزی بزرگی است که لبنان در چنین روزی به دست آورد. لذا از تمامی کسانی که در این پیروزی سهیم بودند، اعم از شهدا، مجروحان، اسرا، مجاهدان و خانواده‌های آنان تشکر می‌کنیم. همچنین از کسانی که حامی مقاومت بودند به ویژه در جنوب، قدردانی می‌کنم.

او ضمن قدردانی از ارتش، نیروهای امنیتی لبنان و گروه‌های فلسطینی و همه طیف‌های سیاسی، از جمهوری اسلامی ایران و سوریه تشکر کرد. سید حسن بیان داشت: دو کشوری که همچنان در حال حمایت از مقاومت همه فرماندهان جهادی هستند. البته هر کس که گمان می‌کند، جنگ ما با دشمن صهیونیستی به پایان رسیده است، در توهم قرار دارد زیرا هنوز بخشی از سرزمین ما در اشغال قرار دارد.

سیدحسن با بیان اینکه باید این مناسبت را زنده نگه داشت و نسل‌ها هم با آن آشنا شوند، تصریح کرد: باید نسل‌ها و ملت لبنان بدانند که این پیروزی، رایگان به دست نیامده است. کسانی هستند که قصد دارند این پیروزی را کوچک جلوه دهند، ولی ما باید از آن جلوگیری کنیم. پس از خروج اسرائیل از لبنان در سال ۲۰۰۰ و خروج از غزه، دیگر چیزی به نام اسرائیل بزرگ وجود ندارد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: رژیم صهیونیستی هم اکنون پشت دیوارها و آتش پنهان شده است و در مذاکره با مردم فلسطین، قادر به تحمیل شروط خود نیست. آمریکا دیگر در جهان هژمونی ندارد و همه چیز به سمت دنیای چندقطبی پیش می‌رود و این همان چیزی است که اسرائیل را نگران می‌کند. در مقابل شکاف داخلی اسرائیل، انسجام و قدرت محور مقاومت قرار دارد.

نصرالله با اشاره به سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به سوریه، گفت: پس از ۱۲ سال جنگ جهانی علیه سوریه، مواضع رئیس جمهور ایران در سفر به این کشور نشانگر انسجام محور مقاومت است. جریان مقاومت امروز دارای نیروی انسانی است که از نظر روحی در سطح بالایی قرار دارند. هر اندازه ظرفیت نیروی انسانی این محور بیشتر است، در اسرائیل شاهد ضعف چنین نیرویی هستیم.

دبیر کل حزب الله در ادامه به گزافه‌گویی‌های مقامات رژیم اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم اشاره کرد و گفت: این شما نیستید که به جنگ بزرگ تهدید می‌کنید، بلکه ما، شما را به این جنگ تهدید می‌کنیم. هر جنگ بزرگی، تمامی مرزها را در بر خواهد گرفت و صدها هزار مبارز، میادین نبرد را پر خواهند کرد. ما از نظر انسانی، برتری بسیار بالایی داریم. نقطه قوت ما هم، جبهه داخلی دشمن است که از نظر عقیدتی شاهد پسرفت زیادی است.

وی با بیان اینکه جبهه داخلی صهیونیستی، ضعیف شده است و اسرائیلی‌ها نیز آماده فرار هستند، خاطر نشان کرد: ما همچنان به آزادی فلسطین، اقامه نماز در مسجدالاقصی و نابودی رژیم اسرائیل امید داریم. در حال حاضر، توانمندیهای نظامی گروه‌های مقاومت افزایش یافته است. امکانات ما در لبنان، شاهد مثال این قضیه است. آمریکا و رژیم صهیونیستی زمانی که یک گروه یا حزب را در محور مقاومت، دنباله‌رو یا مزدور می‌دانند، محاسبه نادرستی از جنگ دارند. مسئله بازدارندگی هم یکی از مشکلاتی است که دشمن صهیونیستی با آن روبروست.

دبیرکل حزب‌الله گریزی هم به مانور اخیر حزب الله زد و تاکید کرد: مانور اخیر حزب الله، مؤید آمادگی آن است. این مسئله، تأثیر منفی بر گردشگری در فلسطین اشغالی دارد. اسرائیلی‌ها به خاطر افت شدید قیمت شِکِل (واحد پول اسرائیل) در برابر دلار، از تهدیدهای خود دست برداشتند. خطاب به نخست وزیر دشمن می‌گویم که آگاه باشید و در ارزیابی‌های خود دچار اشتباه نشوید. ممکن است، در کرانه باختری، فلسطین، سوریه یا ایران، اشتباهی مرتکب شوید که باعث انفجار کل منطقه شود. ممکن است اشتباه محاسباتی شما به جنگ بزرگ در منطقه ختم شود که احتمالا شما را ساقط خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: رزمایش حزب‌الله در آستانه سالروز خروج ارتش اسرائیل از خاک لبنان (ویدیو)

سیدحسن با بیان اینکه، معادله ارتش، ملت و مقاومت، چتر حمایتی واقعی از لبنان است، در پایان خاطر نشان کرد: جنگ بزرگ در منطقه، باعث نابودی اسرائیل خواهد شد. معادلات منطقه‌ای هم مایه خوشبینی است. اسرائیل سرنگون می‌شود و سرنگونی آن قطعا رخ خواهد داد. درباره مسئله آوارگان سوری هم باید گفت که باید یک هیأت بلندپایه به سوریه برود و مذاکرات جدی را در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.