اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ادامه درگیری‌ها میان ارتش اسرائیل و مقاومت فلسطین در سایه نقض آتش‌بس!

  • کد خبر : 27018
  • 24 اردیبهشت 1402 - 2:55
ادامه درگیری‌ها میان ارتش اسرائیل و مقاومت فلسطین در سایه نقض آتش‌بس!
علی‌رغم اعلام اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین مبنی بر توافق آتش‌بس میان مقاومت فلسطین و اسرائیل، درگیری‌ها میان طرفین همچنان ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در شامگاه ۲۳ اردیبهشت ماه با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به پایان جنگ پنج روزه با رژیم اسرائیل، اعلام کرد که این دور از جنگ باعث شده است مقاومت قدرتمندتر شود.

در این بیانیه آمده است: اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین نبرد “ثأر الاحرار” را به پایان رساندند، ولی پرچم‌ها را پایین نخواهند آورد و اراده مبارزه هم هیچگاه کمرنگ نخواهد شد. هنگامی که دشمن فکر می‌کرد زمان به سودش است و فرصت برای ترور فرماندهان مقاومت مناسب است، دچار اشتباه محاسباتی شد. دشمن قصد داشت بر اساس خواسته خود، این دور از جنگ را در سریعترین زمان ممکن به پایان برساند، ولی با درایت و ایستادگی مقاومت و مدیریت جنگی آنان غافلگیر شد.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین طی این بیانیه اعلام کرد: در پایان نبرد قهرمانانه و افتخارآمیز “ثأر الاحرار” و در برابر این فداکاری‌های بزرگ بر موارد زیر تاکید دارد:

۱- درود بر شهدای این نبرد پر برکت از جمله فرماندهان سرایا القدس و اتاق عملیات مشترک و مردم غزه که به توسط صهیونیست‌ها ترور شدند.

۲- از حامی پرافتخار مردمی خود در غزه که از ما حمایت کردند، تشکر می‌کنیم. از خانواده شهدا و مجروحان بزرگوار و صاحبان خانه‌های ویران شده تشکر و قدردانی می‌کنیم.

۳- به دشمن ترسو می‌گوییم شما را از بازگشت به سیاست ترور برحذر می داریم زیرا شمشیر ما غلاف نیست و دستان ما بر ماشه است.

۴- مقاومت با استواری، وحدت و مبارزه شرافتمندانه، نقشه دشمن خائن و جنایت کثیف آن را خنثی کرد و ثابت کرد که تواناترین در مقابله با آن است و نقشه دشمن شکست خورد.

۵- این نبرد صفحه افتخاری جدید برای مردم ما و شهدا و مقاومت آن است و مقاومت به امید مردمش باقی خواهد ماند و همیشه حاضر و آماده به عنوان شمشیر و سپری برای میهن خواهد بود.

گفتنی است حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد ۱۹ اردیبهشت ماه تحت قالب عملیاتی موسوم به “سپر و پیکان” با ترور سه تن از فرماندهان ارشد سرایا القدس آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد. طی این درگیری‌ها دستکم ۳۳ فلسطینی شهید و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. همچنین در پی حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی، یک صهیونیست کشته و ۵۷ تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: شهادت فرماندهان سرایا القدس در حمله هوایی اسرائیل به غزه (ویدیو و تصویر)

سرانجام با فشار طرف‌های مختلف و موافقت گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل، در حوالی ساعت ۲۳ (به وقت فلسطین) توافق آتش‌بس میان طرفین اجرایی شد اما دقایقی پس از پایان حملات و علی‌رغم اعلام طرفین مبنی بر پایان درگیری‌ها، مناطق صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه هدف حملات راکتی گروه‌های مقاومت فلسطین قرار گرفت. ارتش رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به حملات راکتی مقاومت اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم، شرق محله شجاعیه در شهر غزه را هدف قرار دادند.

تبادل آتش میان ارتش اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطین همچنان ادامه داشته و به نظر می‌رسد که توافق اولیه برای ایجاد آتش‌بس میان ارتش اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطین با شکست مواجه شده است. رایزنی‌ها برای آرام‌سازی اوضاع و توقف درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:
تداوم درگیری‌ها میان ارتش اسرائیل و مقاومت فلسطین (ویدیو)
ترور هدفمند فرمانده یگان موشکی سرایا القدس در غزه توسط اسرائیل

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.