اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پایگاه هوایی مروی در سیطره نیروهای واکنش سریع؛ جنگنده‌های مصری منهدم شدند!

  • کد خبر : 26688
  • 29 فروردین 1402 - 19:35
پایگاه هوایی مروی در سیطره نیروهای واکنش سریع؛ جنگنده‌های مصری منهدم شدند!
در پی سقوط پایگاه هوایی مروی به دست نیروهای واکنش سریع سودان، چند فروند جنگنده نیروی هوایی ارتش سودان و ارتش مصر منهدم و یا تخریب شدند.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه هوایی مروی در شمال سودان در ۱۷ آوریل ۲۰۲۳ میلادی (۲۸ فروردین ماه)، جنگنده‌های میگ ۲۹ ارتش مصر که در این پایگاه مستقر شده بودند، مورد حمله قرار گرفته‌اند.
طبق این تصاویر، سه فروند جنگنده روسی میگ ۲۹ ارتش مصر و چهار فروند جنگنده چینی FTC-2000 ارتش سودان در این پایگاه دیده می‌شوند. در محل استقرار جنگنده‌های مصری یکی از جنگنده‌های میگ ۲۹ به طور کامل منهدم شده و سایرین علائم نشت و سوختگی در اطراف آنها دیده می‌شود که نشان از آسیب جدی آنها دارد. همچنین یک فروند از جنگنده‌های FTC-2000 سودان منهدم شده است.

تصاویر دیگر از روزهای ابتدایی درگیری نیز نشان می‌دهد که حداقل دو فروند جنگنده میگ ۲۹ مصر در یک آشیانه در پایگاه هوایی مروی ذخیره شده‌اند. با بررسی تصاویر ماهواره‌ای می‌توان دریافت که سقف یکی از آشیانه های پایگاه مروی هدف اصابت راکت یا خمپاره قرار گرفته که احتمال می‌رود محل استقرار دو جنگنده ذخیره بوده باشد.

لازم به ذکر است نیروهای واکنش سریع سودان در ۲۶ فروردین ماه موفق به ورود به پایگاه هوایی مروی و تصویربرداری از جنگنده‌های مستقر در آن شدند اما برخورد سریع ارتش سودان منجر به عقب نشینی موقتی آنها از مروی شد. آنها پس از تجمیع قوا در ۲۸ فروردین ماه مجددا به مروی حمله کردند که منجر به عقب نشینی ارتش سودان از این پایگاه مهم شد.

طبق اظهارات عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در نشست شورای عالی نیروهای مسلح این کشور، نیروها و جنگنده‌های مصر در راستای اجرای مانورها و آموزش‌های مشترک با ارتش سودان در پایگاه هوایی مروی حضور داشتند و حضور مستشاری نیروهای مصری و حمایت آنها از ارتش سودان تکذیب شده است. با توجه به اینکه این مانورها در ماه مارس گذشته انجام شده است علت استقرار دائم جنگنده‌های مصری در مروی همچنان نامشخص مانده است.

از دست دادن هر یک از این جنگنده‌ها برای نیروی هوایی مصر خسارت قابل توجهی است. البته تاکنون علت انهدام و آسیب دیدگی جنگنده‌های مصری مشخص نشده است و این احتمال نیز وجود دارد که مصر برای جلوگیری از استفاده توسط نیروهای واکنش سریع از این جنگنده‌ها، اقدام به بمباران آنها کرده باشد.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از درگیری های سودان؛ نبرد بر سر فرودگاهها!

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.